تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۷
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۹۸۰۳۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ایری تاکید کرد:

نقش تامین مسکن بر مهار تورم/ بافت‌های فرسوده ظرفیت مهم برای افزایش ساخت مسکن

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت در سال جدید باید به دنبال توسعه ساخت و ساز مسکن باشد گفت: افزایش ساخت و ساز مسکن باعث رونق بیش از ۱۵۰ حرفه شغلی در کشور شده که این خود موجب حرکت موتور اقتصاد کشور می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، در خصوص راهکار‌های تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، گفت: مقام معظم رهبری با نام گذاری سال ۱۴۰۲ به عنوان سال " مهار تورم و رشد تولید" مسیر برنامه ریزی و هدف گذاری یک ساله دولت و مجلس را مشخص کردند؛ بی تردید مهار تورم در گروی رشد تولید بوده و برای این مهم همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم دهند و تمامی موانع تولید را از سر راه بر دارند تا شاهد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم در عمل باشیم.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: یقیناً در تحقق شعار سال، وزارت راه و شهرسازی با ساخت و تولید مسکن نقش بسیار مهمی را می‌تواند در اشتغال زایی و کاهش تورم ایجاد کند. افزایش ساخت و ساز مسکن باعث رونق بیش از ۱۵۰ حرفه شغلی در کشور شده که این خود موجب حرکت موتور اقتصاد کشور می‌شود؛ لذا دولت در سال جدید برای تحقق شعار سال و مهار تورم که سفره مردم را هر روز کوچک‌تر می‌کند، باید به دنبال توسعه ساخت و ساز مسکن باشد. ضمن اینکه قریب به دو سال از اجرای قانون جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی نیز می‌گذرد، اما شاهد ساخت وساز مطابق برنامه نبودیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید تمام همت خود را در سال جاری به کار بگیرد عنوان کرد: یکی از راهکار‌های موثر برای افزایش تولید مسکن، احیای بافت‌های فرسوده به ویژه در کلانشهر‌ها است که البته وزارت راه و شهرسازی برنامه ریزی خوبی برای استفاده از ظرفیت بافت‌های فرسوده داشته است و امیدواریم در گزارشی که به کمیسیون عمران مجلس از عملکرد برنامه‌های ارائه می‌کند، احیای بافت فرسوده نقش پر رنگی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده