تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۹۹۶۷۲
سرپرست فرمانداری قصرشیرین:

مرز‌های پرویزخان و خسروی در تعطیلات عید فطر برای مبادلات تجاری فعال است

‌می‌متالز - سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: مرز‌های رسمی پرویزخان و خسروی در این شهرستان در تطعیلات عید فطر همچون روال گذشته برای انجام مبادلات تجاری و مرزی فعال است.

به گزارش می‌متالز، «محمد حیدری» روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: فعالیت تجاری در مرز‌های رسمی پرویزخان و خسروی شبانه روزی و ۲۴ ساعته است و تعطیل‌بردار نیست و در ایام تعطیلات نیز طبق روال سابق فعال است.

وی اظهار داشت: طرف عراقی نیز در تعطیلات عید فطر همچون طرف ایرانی پای کار است و تمام دستگاه‌های مرتبط با امر صادرات و فعالیت‌های تجاری در روز عید فطر در مرز مستقر و فعالیت دارند از این رو بدون هیچ گونه وقفه‌ای شاهد مبادلات تجاری و مرزی و صادرات کالا در مرز‌های پرویزخان و خسروی هستیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: سهم مرز‌های خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین از مجموع صادرات استان کرمانشاه به عراق ۶۳ درصد است که تلاش و اهتمام تمام دستگاه‌های اجرایی در سال جاری توسعه و افزایش و روان سازی صادرات از مرز‌های خسروی و پرویزخان بیش از گذشته ورفعد مشکلات و نواقص موجود در این مرز‌ها است.

حیدری گفت:به طور میانگین روزانه ۷۰۰ کامیون کالا از مرز پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و ۳۰۰ تا ۴۰۰ کامیون کالا از مرز رسمی خسروی به حوزه عربی کشور عراق صادر می‌شود.

او اضافه کرد: همچنین روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه تانکر حامل مواد سوختی از اقلیم کردستان عراق به صورت ترانزیت سوخت از طریق مرز رسمی پرویزخان وارد کشورمان می‌شوند.

براساس تقویم رسمی کشورمان روز‌های شنبه و یکشنبه (دوم و سوم اردیبهشت) مصادف با عید سعید فطر است.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده