تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۰۳۱۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با رای هیات نمایندگان منتخب

کرسی‌های هیات‌رئیسه ۵ اتاق دیگر تعیین‌تکلیف شد

‌می‌متالز - اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های یزد، بوشهر، ساری، بیرجند و بندرعباس برای کرسی‌های هیات‌رئیسه خود به مدت چهارسال تصمیم گرفتند.

به گزارش می‌متالز، هیات نمایندگان منتخب در انتخابات اتاق یزد، در نخستین نشست بعد از اعطای اعتبارنامه، هیات‌رئیسه جدید این اتاق را تعیین کردند و مجتبی دستمالچیان به عنوان رئیس اتاق یزد انتخاب شد. همچنین غضنفر امیرجلیلی به عنوان نایب‌رئیس اول، علی اصغر بیگی‌یزدی به عنوان نایب‌رئیس دوم، اصغرآقا نبیل به عنوان خزانه دار و محمدحسن شیشه بری به عنوان منشی انتخاب شدند.

هیات‌رئیسه جدید اتاق بندرعباس نیز به این شرح انتخاب شدند: محمدرضا صفا، رئیس، حسن روحانی‌تازیانی، نایب‌رئیس اول، محمد آشینه، نایب‌رئیس دوم، سید علی هاشمی، خزانه دار و مهران نجاتی، منشی. هیات نمایندگان منتخب در انتخابات اتاق بوشهر هم در نخستین نشست بعد از اعطای اعتبارنامه، هیات‌رئیسه جدید این اتاق را تعیین کردند و خورشید گزدرازی به عنوان رئیس اتاق بوشهر انتخاب شد. ترکیب هیات‌رئیسه جدید اتاق بوشهر عبارتند از خورشید گزدرازی، رئیس، سید جبار موسوی، نایب‌رئیس اول، ندیر پورجم، نایب‌رئیس دوم، عبدالرسول ابراهیمی، خزانه دار و احمد مرادی، منشی. اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند نیز با دستور کار انتخاب هیات‌رئیسه جدید برگزار شد و با رای اعضای هیات نمایندگان، ترکیب ۵ نفره اعضای هیات‌رئیسه جدید برای یک دوره ۴ ساله انتخاب شدند. ترکیب هیات‌رئیسه جدید اتاق بیرجند عبارتند از علیرضا خامه زر، رئیس، علی اکبر فرامرزی، نایب‌رئیس اول، علی خدابخشی، نایب‌رئیس دوم، محمد‌محسن موهبتی زهان، خزانه دار و محمد عثمان نهتانی، منشی. در این نشست، محسن احتشام و بهرام ساتلیخ محمدی به عنوان نمایندگان اتاق بیرجند در هیات نمایندگان اتاق ایران انتخاب شدند. هیات نمایندگان منتخب در انتخابات اتاق ساری نیز برای کرسی‌های هیات‌رئیسه این اتاق تصمیم‌گیری کردند. بر این اساس علی تقی‌پور به عنوان رئیس، عبدالله مهاجر دارابی به عنوان نایب‌رئیس اول، رضا رستمی به عنوان نایب‌رئیس دوم، غلام عسگر بهزاد به عنوان خزانه دار و حسن جاهد نیز به عنوان منشی انتخاب شدند.

معرفی چهار عضو به اتاق تهران

در اتاق تهران نیز چهار کرسی از ۲۰ صندلی دولت تعیین تکلیف شد. وزارت جهاد کشاورزی با ارسال نامه‌ای به اتاق تهران، چهار نماینده از پنج نماینده این وزارتخانه برای حضور در ترکیب هیات نمایندگان دوره دهم اتاق تهران را معرفی کرد؛ دو چهره از دور گذشته و دو چهره جدید از سوی وزیر جهاد کشاورزی معرفی شده اند که یکی از آن‌ها از فعالان بخش خصوصی است. سهمیه وزارت کشاورزی از کرسی‌های دولتی پنج نماینده است و این وزارتخانه باید یک نفر دیگر را نیز معرفی کند. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در نامه وزارت جهادکشاورزی، احمد خانی نوذری، عطاالله اشرفی اصفهانی، مجید موافق قدیری و جعفر فرجی، معرفی شده اند و جای نفر پنجم فعلا خالی است. عطاالله اشرفی اصفهانی و جعفر فرجی در دوره نهم نیز از سوی همین وزارتخانه به عنوان نمایندگان دولت معرفی شده و جزو هیات نمایندگان اتاق تهران بودند. احمد خانی نوذری که در حال حاضر معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، به عنوان یک چهره جدید معرفی شده تا این وزارتخانه بزرگ و مهم اقتصادی نیز در اتاق تهران نماینده داشته باشد. گرچه این احتمال وجود دارد که در فهرست ۱۵ نفره وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز افراد دیگری از این وزارتخانه یا دیگر سازمان‌های وابسته حضور داشته باشند. وزارت جهاد کشاورزی همچنین در بین چهار نماینده معرفی شده، نام مجید موافق قدیری را هم قرار داده است که از فعالان بخش خصوصی محسوب می‌شود و رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان است. او همچنین دبیرکل و عضو هیات‌مدیره اتاق بازرگانی مشترک ایران و یونان است. با اعلام نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، انتظار می‌رود وزارت صمت نیز به زودی ۱۵ نماینده خود را اعلام کند تا پس از آن جلسات ماهانه هیات نمایندگان برگزار شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده