تاریخ: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۰۳۴۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید سنگ آهن چین کاهش یافت

‌می‌متالز - با توجه به بررسی‌های انجام شده، تولید سنگ آهن چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱۳.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، وب سایت خبری SteelOrbis با ارجاع به داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS) در آوریل ۲۰۲۳ اعلام کرد تولید سنگ آهن در چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ به ۷۵.۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن چین در ماه آوریل با ۱۳.۱ درصد کاهش نسبت به ماه قبل همراه بوده است.

فعالان بازار در روز جمعه (۱۹ می) گزارش دادند تولید سنگ آهن در اول ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، تولید سنگ آهن توسط شرکت‌های معدنی مستقر در چین در آوریل ۲۰۲۳ حدود ۰.۷ درصد در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۱۹ می) اعلام کردند در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، میزان تولید سنگ آهن در چین به ۳۱۴.۳۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در مدت ذکر شده، با کاهش ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ همراه بوده است.

به نقل از برخی تاجران، در ماه آوریل، قیمت سنگ آهن چین در میان کاهش تولید فولاد توسط شرکت‌های فولادی روند نزولی را دنبال کرد که باعث کاهش تقاضا برای مواد اولیه شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از کاهش طولانی مدت تولید در ماه آوریل، فولادسازان از اواسط ماه می‌شروع به از سرگیری تولید فولاد کردند که تا حدودی قیمت سنگ آهن را افزایش داد.

همچنین معامله گران در روز جمعه (۱۹ می) گزارش دادند میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ به ۳۸۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات سنگ آهن به چین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۸.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در آوریل، چین ۹۰.۴۴ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که ۵.۱ درصد بیشتر از آوریل ۲۰۲۲ و ۹.۸ درصد کمتر از مارس ۲۰۲۳ بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند طبق آخرین پیش بینی‌های فیچ، قیمت سنگ آهن در سال ۲۰۲۳ در سطح ۱۲۵ دلار در هر تن خواهد بود. باید توجه داشت که در میان خوش بینی بازار در مورد بهبود اقتصاد چین، پیش بینی قیمت سنگ آهن از ۱۱۰ دلار در هر تن افزایش یافت. باید توجه داشت که در بلند مدت، آژانس فیچ پیش بینی می‌کند که قیمت سنگ آهن تا سال ۲۰۲۸ به ۵۰ دلار در هر تن کاهش یابد که دلیل آن کاهش رشد عرضه و تقاضا می‌باشد.

به نقل از برخی تاجران، از ۱۲ می ۲۰۲۳ معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر که بیشترین معامله را در بورس کالای دالیان داشت، حدود ۶۹۷ یوان در هر تن باقی ماند که معادل ۱۰۰.۸۴ دلار در هر تن می‌باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در هفته منتهی به روز جمعه (۱۹ می)، قیمت خود را تغییر نداد و در سطح هفته قبل باقی ماند.

چین در سال ۲۰۲۲ میزان تولید سنگ آهن را به ۹۶۷.۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در سال ۲۰۲۲ در چین حدود ۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است. باید توجه داشت که در دسامبر ۲۰۲۲، میزان تولید سنگ آهن به ۷۸.۶ میلیون تن رسید که نسبت به ماه قبل با کاهش ۱.۲ درصدی و نسبت به سال قبل با افزایش ۲.۴ درصدی همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده