تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۲۴
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۰۵۴۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی عنوان شد:

بی نیازی فولاد مبارکه از برق

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) خبر داد: دیگر نیازی به برق نداریم و تا پایان سال، تمام برق مورد نیاز را خودمان تولید می‌کنیم.

به گزارش می‌متالز، محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: دیگر نیازی به برق نداریم و تا پایان سال، تمام برق مورد نیاز را خودمان تولید می‌کنیم. همچنین رابطه مستقیم بین صنعت فولاد و GDP وجود دارد و اثبات شده است. چین و هند شاخص‌های پیشرفت اقتصاد و قطب فولاد هستند. نقش فولاد در GDP و توسعه اثبات شده است.

وی افزود: ۵.۵درصد GDP کشور مربوط به صنعت فولاد بوده و سهم فولاد مبارکه از صنعت فولاد ۱۷درصد است. سهم این شرکت ۱۵درصد از GDP برآورد شده است.

طیب نیا ادامه داد: ۱۴درصد ارزآوری در صنعت فولاد صورت می‌گیرد. تولید ۱۹ تا ۲۰ میلیون صادرات در افق ۱۴۰۴ دیده شده است و می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم. زنجیره فولاد حدود ۹درصد از اشتغال کشور را به وجود آورده است.

وی افزود: صنعت فولاد سهم زیادی در توزیع ثروت دارد. سال گذشته، فولاد مبارکه بالاترین توزیع سود را در بین سهامداران داشته است. همچنین توسعه اقتصادی به واسطه توسعه زیرساخت‌ها است. امروز صنایع بزرگ و فعالان فولاد اقدامات اساسی مانند جاده‌سازی، راه‌اندازی نیروگاه و... را انجام می‌دهند.

طیب نیا عنوان کرد: سال گذشته، فولاد مبارکه ساخت دو نیروگاه را شروع کرد. تولید نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی که در دست اجرا دارد، بیش از نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور است. صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر نقش زیادی در توسعه اقتصادی و کشوری دارد. همچنین چند برابر استاندارد جهانی، نیرو در صنعت فولاد داریم و سال گذشته، فولاد مبارکه حدود ۴ میلیون نفر را استخدام کرده است.

وی افزود: ناترازی مصرف انرژی در بخش خانگی و صنعتی دال بر این است که باید تحول اقتصادی در کشور ایجاد کنیم. اما دولت و مسئولان معمولا به جای هدف‌گذاری درست، صنایع را هدف می‌گیرند. برخی از سیاست‌ها به اشتباه هدف‌گذاری شده‌اند و به جای نقطه ضعف، نقطه قوت هدف گرفته شده است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده