تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۳۰۵۴۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
چند درصد مردم ایران از سود فولاد مبارکه بهره‌مند شدند؟

۴ دلیل بنیادی که فولاد مبارکه را سودآور کرد

‌می‌متالز - سودآوری فولاد مبارکه بخاطر ارزش افزوده‌ای است که ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، سودآوری فولاد مبارکه ناشی از رانتنیست و از منابع مالی ارزش افزوده می‌آفریند.

از این رو یاسر طیب نیا مدیرعامل گروه فولاد مبارکه عوامل سودآوری فولادمبارکه را تشریح کرد.

وی در خصوص سودآوری فولاد مبارکه گفت: سودآوری فولاد مبارکه بههیچ عنوان ناشی از رانت نیست و این یک تفکر انحرافی است که هرکسسود می‌دهد، از رانت بهره‌مند است. فولاد مبارکه از منابع مالی ارزشافزوده می‌آفریند.

طیب نیا افزود:استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و برخورداری ازتکنولوژی روز دنیا، سرمایه گذاری‌های هوشمندانه و توسعه‌های هدفمندنیز در سودآوری فولاد مبارکه دخالت داشته اند.

وی ادامه داد: برخورداری از زنجیره کامل و متوازن از سنگآهن، تامحصولات نهایی و شکل گیری ارزش افزوده کامل و همچنین بهره وری بالاتوام با اقدامات ارزش آفرین توسط سرمایه انسانی خبره و آموزش دیدهنیز در این امر بی تاثیر نبوده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در رتبه بندی ۱۰۰ شرکت برترعنوان شرکت اول و برتر در سودآوری و ایجاد ارزش افزوده را به خوداختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هرکسی سود نمی‌دهد تضیع کننده منابع ملیاست، نه کسی که سود می‌دهد؛ و ادامه داد، بهترین حالت استفاده ازمنابع ملی زمانی است که منجر به سودآوری و ارزش افزوده شود.

طیب نیا همچنین گفت: برخی دشمنان دانا و دوستان ناآگاه که عمدا بهموج صنعت ستیزی دامن میزنند، فولاد مبارکه را به استفاده از یارانهانرژی با نرخ دولتی متهم می‌کنند!

وی افزود: مروزه در صنعت فولاد دنیا به طور متوسط ۷۸ درصد ظرفیت‌های تولید در حال استفاده است، در کشور ما این رقم حدود ۶۵ درصد ودر فولاد مبارکه ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی است.

مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد؛ مادامی که به سرمایه گذار نگاه رانتخواری داریم و در این تفکر هستیم به یقین این کشور آباد نخواهد شد.

وی تاکید کرد؛ باید از کسانی که شائبه زیاد بودن سود فولاد مبارکه راایجاد می‌کنند پرسیم آیا این سود در خارج از کشور هزینه شده است؟

طیب نیا در ادامه به چگونگی تهیه گاز فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: سالگذشته فولاد مبارکه گاز مورد نیاز خطوط تولید خودرا بالاتر از قیمت هایجهانی خریداری کرده است و امسال هم باید گاز را بالاتر از قیمت هایجهانی خریداری کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد: قیمت محصولات فولاد مبارکه در مقاطعیاز سال ۱۴۰۱ نسبت به اسفند سال قبل بیش از ۲۰ درصد کاهش داشتهاست.

شایان ذکر است؛ سود فولاد مبارکه به پرداخت مالیات و سهامداران تعلقمی گیرد.

از این رو حدود ۶۰ میلیون نفر از سود سهام فولاد مبارکه بهره می‌برند.

گفتنی است، میزان توزیع سود فولاد مبارکه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور عبارتند از؛ ۱۷ درصد برای دولت، ۳۰ درصد صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی عشایر و بسیج و ... ۲۳ درصدسهامداران فولاد مبارکه و ۳۰ درصد سهام عدالت است.

همچنین میزان افزایش قیمت‌ها در سال گذشته عبارتند از؛ ۵۰ درصد نرخگاز، ۴۴ درصد نرخ برق، ۷۴ درصد هزینه‌های حمل و نقل، ۴۸ درصدمیزان دستمزد ۱۴ مواد اولیه و۴۶.۵درصد میزان تورم است.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده