تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۰۷۹۸۶

وعده افتتاح راه آهن رشت کاسپین در تیرماه عملی می‌شود؟

‌می‌متالز - اردیبهشت ماه امسال بود که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در بازدید از راه آهن رشت - کاسپین گفت: با اتمام عملیات زیرسازی این پروژه تا دو ماه آینده و بهره برداری از آن، اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر محقق می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اردیبهشت ماه امسال بود که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در بازدید از راه آهن رشت کاسپین گفت: با اتمام عملیات زیرسازی این پروژه تا دو ماه آینده و بهره برداری از آن، اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر محقق می‌شود.

به گزارش تین نیوز در آن زمان (۲۳ اردیبهشت) پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از قول خیرالله خادمی نوشت: عملیات راه آهن رشت کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزار‌ها و مسیر‌های لجنی عبور می‌کند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه آهن رشت کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و بلافاصه پس از آن به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی اظهار کرد: با بهره برداری از راه آهن رشت کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم می‌شود.

اکنون در آستانه تیر ماه قرار داریم، زمانی که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه راه آهن برای اتمام عملیات زیرسازی این پروژه اعلام کرده است، حال باید منتظر ماند و دید آیا این خط ریلی در زمان اعلام شده به بهره برداری می‌رسد؟

منبع: شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده