تاریخ: ۱۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۰۹۵۳۱

هیچ کمبود اعتباری برای اتمام راه‌آهن رشت-کاسپین وجود ندارد

‌می‌متالز - در بازدید سرزده معاون وزیر راه و شهرسازی و استاندار گیلان از پروژه راه‌آهن رشت ـ کاسپین تأکید شد هیچ کمبود اعتباری برای اتمام پروژه وجود نداشته و توقف اجرای طرح، ادعایی واهی است.

به گزارش می‌متالز، عصر امروز به صورت سرزده خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین امانی معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه و اسدالله عباسی استاندار گیلان از محل پروژه اجرایی راه‌آهن رشت کاسپین داشته و بلافاصله با تشکیل جلسه در محل پروژه در خصوص آخرین وضعیت روند احداث و پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت ـ کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی و قطعه ۶ و هفت این راه آهن در منطقه پیربازار برگزار کردند.

هیچ کمبود اعتباری برای اتمام راه‌آهن رشت-کاسپین وجود ندارد

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این‌جلسه و بعد از دریافت گزارشات از پیمانکاران گفت که یکی از اهداف دولت تکمیل این راه آهن در فصل تابستان است که به شرطی تمامی اعتبار این امر محقق می‌شود.

طبق اعلام خادمی بر اساس آمار برای تکمیل این پروژه در فاز نخست به ۴۵۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است لذا یک زمان بندی خاص در این خصوص باید تهیه شو‌د.

هیچ مشکلی در خصوص تأمین اعتبار وجود ندارد

به گفته حمید امانی معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه شماره معکوس برای بهره‌برداری از این پروژه آغاز شده و هیچ مشکلی در خصوص تأمین اعتبار و همچنین اعتبارات مازاد وجود ندارد.

امانی همچنین با ابراز امیدواری در خصوص تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین تا ۱۵ مردادماه گفت که با توجه به میزان پیشرفت پروژه و همچنین اقدامات صورت گرفته بسیار امیدوارم که این پروژه تا ۱۵ مردادماه تکمیل شود.

هیچ کمبود اعتباری برای اتمام راه‌آهن رشت-کاسپین وجود ندارد

عدم تزریق اعتبارات ادعایی واهی است

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان راه آهن رشت کاسپین به عنوان گلوگاه تکمیل راه راه آهن رشت ـ آستارا یک‌پروژه ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود، لذا همه دستگاه‌های اجرایی و وزارت‌خانه‌های مرتبط در راستای تکمیل این پروژه همت کنند.

آنطور که اسدالله عباسی در این جلسه می‌گوید هیچگونه مشگل تأمین اعتبار برای تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین وجود ندارد، زیرا ۳۳ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان به تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین و هشت کیلومتر آزادراه قزوین ـ رشت اختصاص یافت.

طبق گفته‌های استاندار گیلان در دولت سیزدهم به پیمانکاران پروژه راه اهن رشت ـ کاسپین اعتبارات به صورت نقد پرداخت شد که در طول چند سال گذشته بی‌سابقه بود.

یکی از دلایلی که برای عدم تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین مطرح می‌شود عدم تزریق به موقع اعتبارات به پیمانکاران است، ولی عالیترین مقام دولت در گیلان این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید این ادعا یک ادعای واهی است، زیرا دولت سیزدهم از هیچ کمکی به پیمانکاران پروژه راه آهن رشت ـ کاسپین دریغ نکرده است.

عباسی معتقد است هیچ عذری در خصوص عدم تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین توسط پیمانکاران پذیرفته نیست، زیرا با شروع فصل پاییز دیگر نمی‌توان این پروژه را تکمیل کرد.

در طی چند ماه اخیر مجوز‌های زیادی برای برداشت مصالح به منظور تکمیل راه آهن رشت ـ کاسپین داده شد و بر اساس گفته‌های استاندار گیلان در خصوص تامین مصالح هیچ پیمانکاری حق اعتراض ندارد، زیرا هر آنچه نیاز بود در استان فراهم کردیم، لیکن از امروز باید برای افتتاح راه آهن رشت ـ کاسپین روز شمار نصب شود تا مردم بدانند تا این تاریخ باید این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

عباسی استاندار گیلان از پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه راه آهن رشت ـ کاسپین خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه به ۵۰۰‌میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

آنطور که مشخص است، راه آهن رشت ـ کاسپین در فاز نخست در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید تا از این طریق یکییکی از آرزو‌های مردمان دیار میرزا محقق شود.

هیچ کمبود اعتباری برای اتمام راه‌آهن رشت-کاسپین وجود ندارد

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده