تاریخ: ۱۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۰۹۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در جلسه بررسی برنامه تحولی هلدینگ صدرتامین مطرح کرد:

صدرتامین در صدر اولویت سرمایه‌گذاری شستا

‌می‌متالز - ابراهیم بازیان مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی به همراه نوروزیان و احمدی معاونین شستا روز دوشنبه پنجم تیرماه باحضور در هلدینگ صدر تامین بر روند عملکرد تاصیکو در یکسال گذشته، برنامه‌های سال جاری و بلند مدت صدر تامین را نظارت و بررسی کردند.

به گزارش می‌متالز، این مراسم به میزبانی شرکت سرمایه گذاری صدر تامین و با حضور نادری، محمدی، شاهوردی، محمودی اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد تاصیکو و مدیران عامل شرکت‌های تابعه با موضوع بررسی عملکرد و نیز طرح تحول تاصیکو برگزار شد.

امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدرتامین ضمن خوشامد به میهمانان از حضور ابراهیم بازیان و مدیران ارشد شستا در جلسه بررسی برنامه تحولی صدر تامین تقدیر کرد و گفت: از تدوین برنامه تحولی در مجموعه شستا و بررسی عملکرد مجموعه صدر تامین به عنوان اولین هلدینگ خوشحال هستیم، ما بر این باوریم که موفقیت نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع است.

در ادامه احسان احمدی معاون برنامه ریزی راهبردی و سرمایه گذاری شستا به ۱۲ راهبرد اصلی برنامه تحولی اشاره کرد و توضیحاتی درخصوص نیاز ایجاد تحول بعد از ترسیم چشم انداز و هدف با ایجاد افق صحیح ارائه داد.

شستا می‌تواند شاه کلید خوبی در صنعت باشد

مدیرعامل شستا بیان کرد حوزه سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی نباید از جریان سرمایه‌گذاری غفلت و یا به آن کم توجهی کند چرا که در این صورت قطعاً در آینده آثار آن را لمس می‌کند.

وی تصریح کرد: در زمان‌های مختلف حرکت توسعه کشور یک حرکت سینوسی بوده و یک حرکت ممتد و رو به پیشرفت نبوده است. در دولت‌های مختلف سلیقه‌های فکری مختلفی وجود داشت و مدعیان توسعه در کشور بعد از انقلاب حضور داشتند. نظام برنامه‌ریزی کشور در همه سطوح از افرادی هستند که فکر و تحلیل می‌کنند، دست به اطلاعات و تحلیل دارند، نهایتاً به یک نظام فکری از جنس برنامه‌ریزی می‌رسند و مدیریت‌ها را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و سند توسعه حوزه نفت کشور یا سند توسعه خدمات در حوزه تولید و در حوزه بخش‌های بازرگانی، تجارت، در حوزه بهداشت، درمان و ... می‌شود.

بازیان بیان کرد: ما در شستا سه وظیفه اصلی داریم. وظیفه هدایت، حمایت و نظارت از مهمترین وظایف ما به شمار می‌آید. این سه وظیفه را در شستا دنبال می‌کنیم و هر چقدر بتوانیم این هدایت را حداکثری می‌کنیم. هدایت این مجموعه با مجموعه‌ای که امروز تاسیس شده فرق می‌کند. نقش هدایتی ما ساختارگراست و برنامه‌محور است. نقش حمایتی ما در همه سطوح است هم ناظر به برنامه‌هایی که از بالا به پایین است و هم برنامه‌هایی که از پایین به بالاست. حمایت می‌کند تا پیش برود. نهایتا نقش نظارتی در راستای اقدام و عمل است.

مدیرعامل شستا گفت: بحث بعدی برنامه تحول و جریان سرمایه‌گذاری که باید شکل گیرد و تامین مالی و بحث‌های دیگر است. موضوع تولید نیز وجود دارد. وی ادامه داد: در مسائل شستا دو راه پیش رو داریم. اول، به برنامه راهبردی، دوم، به سند تحولی فکر کنیم. برنامه راهبردی در هلدینگ‌ها به یک شیوه‌ای انجام شده بود. اما در شستا این برنامه راهبردی وجود نداشت و صرفاً در حد ارکان برنامه راهبردی، چشم‌انداز، رسالت، برنامه ارزش‌ها و هدف‌های کلان وجود داشت، ولی به برنامه‌ای که از جنس تحلیل باشد نرسیده بود.

بازیان افزود: اولین کار این بود که برنامه راهبردی با همه فرآیند خود در شستا انجام شود. در این اثنا براین باور بودم اگر نتوانیم در یک توافق مشترک با دوستان به یک برنامه تحولی از جنس اقدام و عمل برسیم شاید نتوانیم به آن هدفی که دنبال می‌کنیم نائل شویم.

او اضافه کرد: سود شستا را در یک نگاه گسترده داریم. اگر توانستیم حاشیه سود شرکت‌هایی که در پایین دست قرار گرفته اند بالا ببریم این برنامه تحولی موفق است. باید در شستا در برنامه‌های تحولی یکپارچگی ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: حضرت آقا در ابتدای دولت سیزدهم فرمودند بازسازی انقلابی شود. فرمودند بازسازی انقلابی یعنی حرکتی عقلانی، خردمندانه مبتنی بر یک نگاه جمعی، اندیشه‌ای همه‌گیر و نه بی‌هوا و بی‌حساب باشد. فرمودند این سه بُعد دارد که آسیب‌شناسی، برنامه‌ریزی و هدایت کنید. در نهایت اشاره فرمودند: این عرایض من در همه عرصه‌های مدیریتی صادق است. اولین بار به دولت گفتند و دومین بار و سومین بار تکرار کردند. امسال هم برنامه تحول را فرمودند، انتظار ایشان از حوزه‌های اقتصادی کاملاً مشخص است.

وی در ادامه اضافه کرد: نباید انتظار معجزه داشت. بحث در تغییر است یعنی وقتی به معضلات و اشکالات و مشکلات رسیدیم باید در تصمیمات، نظارت، هدایت و حمایت، سرعت، سمت و سو و خود تغییراتی ایجاد شود. حداقل بودجه و سود را متفاوت کنیم. مولفه‌های مالی و بحث‌های ناظر به عملکرد را تغییر دهیم. بازیان در پایان این جلسه خاطرنشان کرد: امیدوار هستم در توجه به این مفاهیم و ادبیات بتوانیم این اقدام منظم را داشته باشیم و یکپارچگی در نگاه و عمل را در شستا و هلدینگ‌ها و شرکت‌ها به نظاره بنشینیم. وقتی به شرکت مراجعه می‌کنیم شابلون تحولی را ببینیم که کجا هستید و کجا می‌خواهید بروید و با چه اهداف و دستاورد پیش‌فرضی هستید و همینطور جلو برویم.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده