تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۲
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۱۱۲۳۵

عزم ایران و روسیه بر توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت ترکیبی

‌می‌متالز - مدیر بخش حمل‌ونقل کانتینری شرکت راه‌آهن لجستیک روسیه، با عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و در خصوص روان‌سازی و تسهیل تجارت ترکیبی ترانزیت کالا در کریدور شمال-جنوب گفتگو کرد.

به گزارش می‌متالز، الکساندر سیورتسف، مدیر بخش حمل‌ونقل کانتینری شرکت راه‌آهن لجستیک روسیه، با جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرودریانوردی دیدار و در خصوص روان‌سازی و تسهیل تجارت ترکیبی ترانزیت کالا در کریدور شمال-جنوب گفتگو کرد.

جلیل اسلامی در این نشست با اشاره به ظرفیت ریلی و اقدامات توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و وجود شرکت‌های توانمند حمل‌کننده ایرانی در کریدور شمال-جنوب، تاکید کرد: مهم‌ترین خلا برای فعال‌سازی حرکت برنامه‌ای و منظم در راه‌گذر شمال-جنوب، فقدان اطلاع‌رسانی و نبود مسیر تبادل اطلاعات بین شرکت‌ها و بخش‌های خصوصی ایرانی و روسی است.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی در این نشست که یوگنی چرپانوف، نماینده تام‌الاختیار و رئیس شعبه سازمان راه‌آهن روسیه در ایران نیز حضور داشت، اظهار داشت: در نشست سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدارسیون روسیه به منظور تسهیل ترانزیت در کریدور شمال-جنوب، بر رفع چالش‌های نرم‌افزاری، اصلاح قوانین‌ومقررات و عملیاتی شدن مسیر دریافت اطلاعات تاکید شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر همچنین موضوع بازاریابی و جذب کالا برای کریدور شمال-جنوب را راهبرد دیگر شرکت‌های خصوصی حمل‌ونقلی عنوان کرد و گفت: در صورت رونق ترانزیت و افزایش حجم بار در کریدور شمال-جنوب، امکان ایجاد پایانه ریلی اختصاصی در بندر شهید رجایی وجود دارد.

به دنبال ایجاد حمل ونقل منظم از روسیه به بندرعباس در ایران هستیم

مدیر بخش حمل‌ونقل کانتینری شرکت راه‌آهن لجستیک روسیه نیز در این دیدار با مهم خواندن دسترسی‌های اطلاعاتی در فرایند ارسال کالا و راه‌اندازی قطار برنامه‌ای، تاکید کرد: استراتژی ما در خصوص حمل‌ونقل کالا در کریدور شمال-جنوب، ایجاد تجارت مرتب و منظم از روسیه به بندرعباس در جنوب ایران است.

الکساندر سیورتسف با بیان اینکه کریدور شمال-جنوب در سه شاخه و مسیر ترانزیتی امکان جابه‌جایی کالا دارد، گفت: دولت فدراسیون روسیه در نظر دارد با بررسی حمل‌ونقل چندمنظوره و بهره‌گیری از حمل کانتینری، ضمن کوتاه کردن زمان جابه‌جایی کالا، هزینه حمل را کاهش دهد و از این طریق، باعث رونق فعالیت کشتیرانی در دریای خزر شود.

وی با مهم ارزیابی کردن دسترسی اطلاعات حمل اعم از میزان و نوع کالا و زمان ورود به بندر، در فرایند ترانزیتی، خاطر نشان کرد: با عنوان بخش‌خصوصی فعال در راه‌آهن روسیه، علاقه‌مندیم حمل‌ونقل بار را در هر سه مسیر غربی، شرقی و میانی خزر به بندرعباس و خلیج فارس و دریای عمان توسعه دهیم.

وی خاطر نشان کرد: برای شرکت‌های بزرگ تولیدی در روسیه، سرعت جابه‌جایی کالا و ارسال بار در کم‌ترین زمان ممکن بسیار حائز اهمیت است.

بر اساس این گزارش، نمایندگان حمل‌ونقل کانتینری شرکت راه‌آهن لجستیک روسیه در سفر به ایران همچنین از ظرفیت‌های بندری و ریلی بندر شهید رجایی و امکانات لجستیکی این بندر بازدید خواهند کرد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده