تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۵۳
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۱۱۵۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد :

تکلیف تکنیکالیست‌های بازار امروز مشخص می‌شود/ امیدوار به آغار صعود

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه، اعلام کرد: تکلیف تکنیکالیست‌های بازار سهام با کندل سبز امروز و کندل هفتگی مشخص می‌شود و می‌تواند امیدوار به آغار صعود بود.

به گزارش می‌متالز، محسن ذوالفقاری درباره آخرین وضعیت دماسنج بازار سهام که دیروز با کاهش بیش از ۶ هزار واحدی به یک میلیون ۹۷۶ هزار تایی رسید، اعلام کرد: کندل سبز امروز دوشنبه و کندل هفتگی هفته جاری، تکلیف تکنیکالیست‌های بازار را مشخص می‌کند و با توجه به حمایت دیروز از بازار می‌توان امیدوار به آغار صعود بود.

از تکنیک‌های خاص مورد استفاده حرفه ای‌ها که در جفت ارز‌ها معاملات پر ریسک انجام می‌دهند، رنگ کندل بعد از پولبک بر روی حمایت‌های معتبر، چون ابر کومو، کف و سقف کانال و همچنین خطوط حمایتی استاتیک و داینامیک است و به نوعی یک رمز منحصر بفرد بین این دسته از تریدر‌ها بشمار می‌رود.

اگر رنگ کندل بعد از هر پولبک در نقاط اعلامی، سبز باشد بدون اعتنا به نوع کندل اعم از دوجی یا چکش و پوشا و ... این دسته از تحلیلگران ادامه روند را صعودی و بر عکس اگر قرمز باشد این پولبک را نامعتبر دانسته و مناظر ریزش می‌دانند.

با این تفاسیر، شاخص کل در تایم روزانه یک پولبک ضعیف به خط روند صعودی کوتاه مدت در روز یکشنبه شکل گرفته که کندل بعدی آن امروز دوشنبه نهایی شده و اگر رنگ آن سبز باشد حتی در صورتی که در روز‌های آتی بازار ریزش کند، روند کوتاه مدت صعودی خواهد بود و برعکس.

از سوی دیگر شاخص کل در تایم هفتگی با کندل هفته جاری تکلیف روند میان مدت و بلند مدت بازار را مشخص خواهد کرد. چرا که در تایم هفتگی شاخص کل به حمایت استاتیک سقف تاریخی و همچنین روند داینامیک برخورد کرده و چنانچه کندل این هفته رنگ سبز باشد تکلیف روند صعودی بازار در کنار رخداد‌های قبلی مانند واگرایی مخفی مثبت در دو تایم روزانه و هفتگی و واگرایی معمولی مثبت در تایم روزانه موجب خواهد شد تا شاخص کل بتواند خط روند نزولی سه ماه را بشکند.

در این صورت تکنیکالیست‌های بازار، معاملات را تکمیل و به جمع معامله گرانی می‌پیوندند که بر اساس بنیاد شرکت‌ها خرید‌هایی در این نقاط ارزنده کرده اند و نهایتا با اتمام کندل این هفته میتوان شاهد افزایش حجم معاملات و رونق بازار در مردادماه بود.

بطور خلاصه این ترفند در این محدوده می‌تواند یک نکته آموزشی و جذاب آنلاین بازار برای علاقه‌مندان باشد. چرا که در روز‌های آتی نتیجه آن صرف حواشی بازار روشن خواهد شد.

تکلیف تکنیکالیست‌های بازار امروز مشخص می‌شود/ امیدوار به آغار صعود

تکلیف تکنیکالیست‌های بازار امروز مشخص می‌شود/ امیدوار به آغار صعود

تکلیف تکنیکالیست‌های بازار امروز مشخص می‌شود/ امیدوار به آغار صعود

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده