تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۶
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۱۳۵۴۵
سرویس خبر : انرژی

آینده روشن تجدیدپذیر‌ها به دنبال رونق معاملات برق سبز

‌می‌متالز - علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، تابلو برق سبز بورس انرژی را در اقتصادی شدن انرژی‌های تجدیدپذیر موثر دانست و گفت: با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس شاهد ثبت تقاضا‌های زیادی از سوی فعالان بخش خصوصی برای خرید انرژی برق تجدیدپذیر از این محل هستیم که می‌تواند آینده خوبی را در این حوزه پیش روی کشور قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، تابلو برق سبز بورس انرژی را در اقتصادی شدن انرژی‌های تجدیدپذیر موثر دانست و گفت: با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس شاهد ثبت تقاضا‌های زیادی از سوی فعالان بخش خصوصی برای خرید انرژی برق تجدیدپذیر از این محل هستیم که می‌تواند آینده خوبی را در این حوزه پیش روی کشور قرار دهد.

"علی اکبر محرابیان" در حاشیه اجلاس مشترک با اعضای شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوالی در ارتباط با مقدمات توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور بیان کرد: مهم‌ترین مساله در ارتباط با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر موضوع اقتصادی کردن این انرژی‌ها است که دولت سیزدهم با افتتاح و ایجاد تابلو برق سبز در بورس انرژی این سیاست را در دستور کار قرار داده است.

محرابیان با ابراز رضایت از عملکرد تابلوی سبز بورس در روند توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: با راه‌اندازی تابلوی سبز بورس شاهد ثبت تقاضا‌های زیادی از سوی فعالان بخش خصوصی برای خرید انرژی برق تجدیدپذیر از این محل هستیم که می‌تواند آینده خوبی را در این حوزه پیش روی کشور قرار دهد.

وی در همین رابطه افزود: در برنامه هفتم توسعه ایجاد ظرفیت تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تا ۷ هزار مگاوات مورد تاکید قرار گرفته است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت ایجاد شده و نیز متقاضیانی که در این حوزه وجود دارد، این ماموریت مهم را محقق کنیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده