تاریخ: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۷
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۳۱۴۴۷۲
سرویس خبر : صنایع کوچک
در مراسم بهره‌برداری از شهرک صنفی-صنعتی بوعلی ۲ مطرح شد؛

شکل‌گیری زنجیره تکمیل ارزش افزوده در صنایع کوچک/ نگاه صنوف به فعالیت بیشتر در بازار خارج باشد

شکل‌گیری زنجیره تکمیل ارزش افزوده در صنایع کوچک/ نگاه صنوف به فعالیت بیشتر در بازار خارج باشد
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با مهم برشمردن تشکیل شهرک‌های صنفی، اعلام کرد که زنجیره تکمیل ارزش افزوده باید در صنایع کوچک شکل بگیرد.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در ادامه برنامه هیا سفر به استان همدان در مراسم بهره‌برداری از فاز نخست شهرک صنفی-صنعتی بوعلی ۲، با اشاره به اهمیت موضوع صنایع کوچک گفت: زنجیره تکمیل ارزش افزوده در صنایع کوچک شکل می‌گیرد، البته صنایع بزرگ در این موضوع نقشی ندارند، اما صنایع کوچک آن‌ها را به کالا‌های مورد نیاز مردم تبدیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنفی محصولات تولید شده را عرضه می‌کنند، افزود: اگر نتوانیم بین چهار مولفه تولید، مصرف، واردات و صادرات، هماهنگی ایجاد کنیم، نمیتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

وزیر صمت با بیان اینکه نمایندگان مجلس در کنار قانون‌گذاری، می‌توانند با حضور در بین مردم و شنیدن مشکلات آنها، مسئولان را از این مسائل آشنا کنند، ادامه داد: ایجاد شهرک صنفی بسیار مهم است و این شهرک که معماری زیبایی دارد، می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرک‌های صنفی و صنعتی در سراسر کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی مردم، بخش خصوصی و بخش دولتی جدا از هم نیستند و نظام اسلامی یعنی همه مردم، تصریح کرد: شهرک‌های صنعتی با خوشه‌ای، یکپارچه و در هم تنیده شدن در عین چابکی، مقاوم می‌شوند.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه شهرک‌های صنفی می‌توانند در شرایط طوفانی از جمله مشکلاتی مالی از هم پشتیبانی کنند، اضافه کرد: در این شهرک‌ها می‌توان خلاقیت‌ها و فن‌آوری‌ها را با هم به اشتراک گذاشت.

وی درادامه با بیان اینکه حضور در بازار برای این است که از ظرفیت‌ها و مزیت‌های نسبی همدیگر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: می‌توان با برگزاری جشنواره‌های تخصصی در این محل فعالان بخش‌های صنفی مختلف را با ظرفیت‌های این شهرک آشنا کرد و باعث رونق این شهرک شد.

وزیر صمت با بیان اینکه توجه به بازار داخل کامل نیست بلکه صنوف باید نگاه به دور دست داشته باشند، گفت: بازرگانی داخلی بحث مهمی است، اما از بازار داخل به خارج رفتن مهم است چراکه در بازرگانی و تجارت خارجی مزیت‌های متعددی وجود دارد که می‌توان از این مزیت‌ها برای توسعه مزیت‌های داخلی بهره‌مند شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده