تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۶
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۱۹۲۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شفافیت مالی، لازمه ورود به بازار سرمایه

‌می‌متالز - اشکان زودفکر؛ با تاکید بر نقش بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه‌ها گفت: در کشور‌های پیشرفته تامین مالی از بازار سرمایه رواج دارد و شرکت‌هایی که دوره رشد و تجاری‌سازی را طی کرده‌اند، می‌توانند بخشی از سهام خود را در بازار بورس عرضه کنند.

به گزارش می‌متالز، اشکان زودفکر کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه قبل از ورود به بورس، شفافیت مالی شرکت‌ها در حداقل‌ترین حالت ممکن است، گفت: برای ورود به بازار سرمایه لازم است تا تمام فرآیند‌های مالیاتی شرکت‌ها شفاف‌سازی شود، لذا نقش حسابرسان و موسسات حسابرسی در این بین از اهمیت بالایی برخوردار است.

زودفکر گفت: زمانی که شرکت‌ها به‌سمت انتشار اوراق بدهی می‌روند، بازپرداخت آن باید سر موعد مقرر انجام شود و نمی‌توان با لابی‌گری از پرداخت آن طفره رفت و هرگونه تاخیر در رتبه‌بندی اعتباری شرکت‌ها درج می‌شود و شرکت‌های بدحساب در آینده نمی‌توانند از بازار سرمایه تامین مالی کنند.

وی با اشاره به هزینه و فرصت عرضه سهام در بازار بورس گفت: شرکت‌ها با ورود به بورس تا ۱۰ درصد و حتی بیشتر می‌توانند از معافیت مالیاتی بهره‌مند شوند، همچنین برندی که وارد تابلوی بورس می‌شود، از لحاظ تبلیغاتی و بازاریابی در معرض دید قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر شرکتی نیاز به تامین مالی اضطراری داشته باشد، به‌دلیل طولانی بودن فرآیند دریافت وام از بانک‌ها نمی‌تواند در لحظه وام دریافت کند، اما شرکت‌هایی که در بورس پذیرش شده اند از طریق عرضه نماد و خرید سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری در سریعترین زمان ممکن تامین مالی می‌شوند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده