تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۴
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۱۹۹۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد:

آرامش به بورس باز می‌گردد

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: باید توجه داشت اگر در روز‌های آینده وضعیت منطقه و تنش‌های سیاسی تشدید نشود، بازار سرمایه می‌تواند از محل کاهش ریسک ها، برای این بازار رشد خوبی را پیش بینی کرد.

به گزارش می‌متالز، احسان عسکری گفت: نوسانات و افت و خیز‌های بورس در ایران، اتفاقی نیست و پشت هر نوسانی در این بازار، علت‌های مختلفی قرار گرفته است ویکی از مهم‌ترین ریسک‌های موثر بر بازار‌های سهام ریسک‌های سیاسی است.

وی ادامه: ایران در منطقه‌ای از دنیا قرار دارد که همواره آبستن حوادث غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی است. همان گونه که شاهد هستیم اتفاق‌های رخ داده در چند روز گذشته در منطقه، تاثیرخود را بر بازار‌های مالی کشور گذاشته است و قیمت دلار، طلا، سکه روند صعودی به خود گرفت و بازار بورس نیز از این امر مستثنی نبود.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: جای نگرانی برای سهامداران دیده نمی‌شود چرا که به نظر نمی‌رسد اتفاق بدی برای بازار سرمایه افتاده باشد ودر واقع هیجان فروشی که این روز‌ها در بازار وجود دارد تحت تاثیر اطلاعاتی است که درحال رد و بدل شدن است.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است هر زمان که ریسک افزایش یابد بازار سهام تلاش می‌کند بدهی را پایین آورد، قیمت‌ها نسبت به سود کاهش پیدا کرده و در نتیجه خرید سهام در این بازار را جذاب‌تر می‌کند.

عسکری اظهارداشت: باید توجه داشت اگر در روز‌های آینده وضعیت منطقه و تنش‌های سیاسی تشدید نشود، بازار سرمایه می‌تواند از محل کاهش ریسک ها، رشد خوبی را برای این بازار پیش بینی کرد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده