تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۴۷
کد خبر: ۳۲۱۵۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار مطرح کرد؛

تلاش دولت برای ثبات‌بخشی به سیاست‌های تأثیرگذار بر بازار سرمایه

‌می‌متالز - احسان خاندوزی گفت: در سه مصوبه‌ی بهمن ۱۴۰۰، آبان ۱۴۰۱ و شهریور ۱۴۰۲ که در دولت صادر شد، دولت برای آن دسته از متغیر‌های تحت نفوذ و کنترل خود که متاثر از برخی سیاست‌های نااطمینانی بوده تلاش کرده تا در مسیر ثبات‌بخشی و پیش‌بینی پذیری حرکت کند.

به گزارش می‌متالز، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار درباره اینکه دولت چه برنامه‌ای برای ایجاد ثبات و اطمینان خاطر در سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور دارد، گفت: در مورد متغیر‌های برون‌زا (چه برون‌زای بین‌المللی به جهت شرایطی که در منطقه و جهان اتفاق می‌افتد و چه متغیر‌های برون‌زایی که در داخل کشور ناگهانی و غیرقابل پیش بینی هستند)، ابزار و کنترل ویژه‌ای در دست دولت‌ها نمی‌بینم.

وی افزود: اما دولت‌ها درباره متغیر‌هایی که خودشان به عنوان سیاست‌گذار در آن نقش‌آفرین هستند و می‌توانند آن بخش از نااطمینانی‌ها را از فعالان اقتصادی از جمله فعالان صنایع بورسی کشور کم کنند، حتما مسوول هستند.

خاندوزی در ادامه عنوان کرد: در سه مصوبه‌ی بهمن ۱۴۰۰، آبان ۱۴۰۱ و شهریور ۱۴۰۲ که در دولت صادر شد، دولت برای آن دسته از متغیر‌های تحت نفوذ و کنترل خود که متاثر از برخی سیاست‌های نااطمینانی بوده تلاش کرده تا در مسیر ثبات‌بخشی و پیش‌بینی پذیری حرکت کند.

سخنگوی اقتصادی دولت اظهار کرد: به بهانه سالگرد مصوبه آبان ماه سال گذشته، بد نیست عرض کنم که پیش از طرح سهام‌یار خیلی از طرح‌هایی که در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاران خرد صورت می‌گرفت با اقبال کم مواجه بود؛ اما با مصوبه آبان سال ۱۴۰۱ خوشبختانه هم با اقبال خوب مواجه شد و هم اینکه بیش از ۵۸۰ هزار نفر از سهامداران خرد در این طرح مشارکت کردند که اثرات مثبتی را به دنبال داشت.

خاندوزی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم مسیر اطمینان‌بخشی به صنایع بورسی به منظور افزایش سودآوری آن‌ها و در مقابل کاهش مخاطرات و ریسک‌ها تا پایان دولت ادامه داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده