به گزارش میمتالز، قیمت خودروهای ایرانی امروز با نوسان بهروز شده است. در ادامه جدیدترین قیمت خودروهای پرفروش بازار و تغییرات قیمت بازار نسبت به روز گذشته (هفتم اردیبهشت) را بخوانید.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ نیز به ۶۷۰ میلیون تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.
قیمت پژو ۲۰۷ دندهای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۱۵ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته تغییر نکرده است.
قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دندهای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا شده است.
قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.
قیمت پژو پارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۴۰ میلیون تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شد.
قیمت پژو پارس XU ۷ P مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۷۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۶۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۵۵ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳، ۹۸۵ میلیارد تومان شده است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت تارا دندهای V۱ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۹۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
قیمت تارا دندهای V۱ پلاس ۶ سرعته مدل ۱۴۰۲ نیز ۸۳۵ میلیون تومان است که طی یک روز گذشته ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ به یک میلیارد و۱۰۰ میلیون تومان رسیده است که ثابت مانده است.
قیمت دنا پلاس ۶ دنده توربو مدل ۱۴۰۲ نیز ۹۴۰ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
دنا پلاس EF ۷، ۵ دنده ساده مدل ۱۴۰۲ نیز به ۸۴۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون ارزان شده است.
قیمت رانا پلاس مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۰۰ میلیون تومان است که ۵ میلیون ارزان شده است.
قیمت رانا پلاس ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۴۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون گران شده است.
قیمت رانا پلاس پانوراما ارتقا یافته مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۹۰ میلیون تومان شده است که ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت سمند سورن پلاس XU ۷ P بنزینی مدل ۱۴۰۲ نیز ۶۴۰ میلیون تومان است که ۱۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
قیمت سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۲۵ میلیون تومان است که ۵ میلیون افزایش پیدا کرده است.
قیمت هایما ۷ X ۱.۶ لیتر توربو مدل ۱۴۰۲ نیز یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.
قیمت هایما ۸ S مدل ۱۴۰۳ نیز یک میلیارد و۹۷۰ میلیون تومان است که ثابت مانده است.
قیمت هایما S ۷ لیتر توربو پلاس ۱.۸ مدل ۱۴۰۳ نیز به یک میلیارد و۶۹۰ میلیون تومان رسیده است که ۱۰ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
قیمت وانت آریسان ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۶۵ میلیون تومان رسیده است که ۵ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت اطلس G دندهای مدل ۱۴۰۳ به ۵۸۵ میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ۱۰ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت پراید ۱۵۱ SE تیپ DA مدل ۱۴۰۳ نیز ۳۳۸ میلیون تومان شده است که طی یک روز گذشته ۲ میلیون کاهش پیدا کرده است.
قیمت چانگان CS ۳۵ پلاس تیپ ۳ مدل ۲۰۲۳ نیز یک میلیارد و۹۵۰ میلیون تومان شده است که ثابت مانده است.
قیمت ساینا S دندهای بنزینی مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۴۵ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت ساینا S دوگانه سوز مدل ۱۴۰۳ نیز به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است که ثابت مانده است.
قیمت ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۱۰ میلیون تومان شده است که ثابت مانده است.
قیمت شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۶۵ میلیون تومان شده است که تغییر نکرده است.
قیمت شاهین G دندهای مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۶۵ میلیون تومان است که ثابت مانده است.
قیمت کوییک GX L دندهای مدل ۱۴۰۳ نیز ۴۶۲ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت کوییک R پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ نیز ۵۳۵ میلیون تومان است که ثابت مانده است.
قیمت کوییک SR دندهای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۸ میلیون تومان است که تغییر نکرده است.
قیمت کوییک دندهای R مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۵ میلیون تومان شده است که ثابت مانده است.
کارشناسان چندین سناریو را برای سال ۱۴۰۳ پیشبینی کردهاند که برایند همه آنها احتمال افزایش قیمت خودرو است. اولین سناریو که کمترین احتمال را دارد، کاهش یا ثبات نرخ دلار در سال ۱۴۰۳ و ادامه عرضه قطرهچکانی است. در این حالت قیمت خودرو یا ثابت میماند یا کاهش میباید و با هر بار افزایش قیمت کارخانهای، نرخ خودرو رشد میکند.
در دومین سناریو که بسیار محتمل است، شاهد رشد نرخ قیمت دلار و افزایش قیمت کارخانهای خودرو خواهیم بود. این موضوع باعث میشود مجالی برای کاهش یا ثبات در بازار خودرو وجود نداشته باشد. البته با توجه به میزان آپشن و مشخصات فنی خودروهای وارداتی جدید (که باید زیر ۲۰ هزار دلار باشند) ترجیح بازار این خواهد بود که خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۸ کماکان گرانتر از نسخههای ۲۰۲۳ باشند و به همان میزان هر دو باهم افزایش پیدا کنند.
با آسانتر شدن روند واردات ماشین و بالا رفتن قیمتهای کارخانهای ایران خودرو و سایپا، اولین چراغ خطر برای خودروهای مونتاژی بازار روشن خواهد شد، چون برخی از خودروهای مونتاژی مانند لاماری و فیدلیتی هنوز افزایش آنچنانی در قیمت کارخانهای خود ندادهاند و مجوز افزایش قیمت آنها نیز توسط دولت صادر نمیشود.
پس تنها راه آنها برای گرانتر کردن قیمت محصولات خود، ارائه محصولات جدید خواهد بود. البته این موضوع مساوی است با بالا بردن قیمت و سطح کیفیت آنها.
راه دیگر این خودروسازان ارائه خط جدید تولید خودرو، مانند مدیران خودرو با ام وی ام، چری، فونیکس و اکسید است که در هر لاین فرض شده، قیمتها در کانالهای متفاوتی کشف میشوند. با معرفی خودروهای جدید هر خط تولید، قیمتها بالاتر میروند. البته گرانتر شدن قطعات اولیه مانند مواد خام مثل آهن، لاستیک، قطعات الکتریکی و ... نیز در روند افزایشی شدن بازار بیتاثیر نخواهند بود.
منبع: اقتصاد آنلاین