تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۴۲۲۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برگزاری نشست مشترک معاونت حقوقی سازمان بورس و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه

‌می‌متالز - در آستانه سالگرد انعقاد تفاهم‌نامه همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان بورس و اوراق بهادار اهم اقدامات و چالش‌های بازار سرمایه با حضور مدیران دو دستگاه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، دومین سالگرد تفاهم‌نامه همکاری مشترک مابین سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، با حضور مهرداد مسعودی‌فر، معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار، اسماعیل نوروزی، مشاور عالی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و جمعی دیگر از مدیران و رؤسای دو مجموعه برگزار شد.

در این جلسه ضمن اشاره به توسعه چشمگیر بازار سرمایه و افزایش روز افزون فعالان بازار سرمایه، آثار نابهنجار برخی سیاستگذاری‌های متعارض و مخل حقوق فعالان بازار سرمایه در حوزه پول، اعتبار و رمز ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین استفاده از ظرفیت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در کنار سایر بخش‌های قوه قضائیه مانند دادستانی کل کشور، شعب تخصصی رسیدگی‌کننده به پرونده‌های بورسی، سازمان بازرسی کل کشور و سایر بخش‌ها در جهت حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران با استمرار برنامه‌ها و جلسات مشترک مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

در ادامه، بر اولویت موضوع آگاه‌سازی عموم مردم و پرداختن به مقولات مهم بورسی و همچنین چالش رمز ارزها، به منظور هدایت سرمایه‌های مردم در بستر‌های امن سرمایه‌گذاری تأکید شد.

در پایان جلسه ضمن مروری بر اهداف، موضوعات و تعهدات مشترک، گزارش اهم اقدامات حوزه پیشگیری به شرح عناوین زیر توسط دبیرخانه کمیته تفاهم‌نامه همکاری، ارائه شد:

تهیه و تصویب سند پیشگیری از ناهنجاری‌ها در سازمان بورس و اوراق بهادار (حاوی هفت راهبرد کلیدی جهت تهیه برنامه‌های سال توسط سازمان و سایر ارکان بازار سرمایه)

ایجاد بستر انتشار اسامی مدیران متخلف در تارنمای رسمی سازمان

انتشار احکام محکومیت کیفری به حکم قطعی محاکم دادگستری در تارنمای رسمی سازمان

تهیه و تصویب بسته جامع آموزش‌های پیشگیرانه در سازمان

برگزاری چندین دوره آموزشی مشترک برای قضات، کارآموزان قضایی و کارکنان دو دستگاه

چندین مرحله هشداردهی در سطح ملی از طریق پیامک توسط معاونت پیشگیری قوه قضائیه

به اشتراک‌گذاری آمار و اطلاعات ناهنجاری‌ها میان دو دستگاه

تقویت داد‌های پایگاه اطلاعاتی سپرده‌گذاری مرکزی در حوزه سهام عدالت با کمک کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی

ایجاد و به کارگیری کارتابل سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضائیه (سَجام) در حوزه بورس

تولید محتوای کلیپ‌ها، موشن‌ها و پادکست‌های هشداری و آموزشی جهت انتشار بر اساس آمار و اطلاعات ناهنجاری‌ها

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده