تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۴۳۸۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده جیرفت و عنبرآباد:

مشکلات معادن راکد جنوب کرمان رفع می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات معادن راکد جنوب کرمان با توافقات انجام شده و قول مساعد وزیر صنعت، معدن و تجارت به زودی رفع می‌شود که در این راستا وزیر صمت نیز به این منطقه سفر می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بهنام سعیدی روز سه‌شنبه افزود: با فعال سازی معادن راکد جنوب کرمان در منطقه ظرفیت مناسبی برای اشتغال جوانان و تحول‌آفرینی فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این دیدار موضوعات و مباحث اقتصادی حوزه انتخابیه از جمله مشکلات مربوط به بخش کشاورزی، صنعت و معدن و حوزه‌های مختلف در حوزه ماموریت‌های وزارت صمت مورد بررسی قرار گرفت.

سعیدی ادامه داد: در این نشست محور‌های مورد توافق با وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله فعال‌سازی معادن شرکت ملی مس شامل معدن مس کرور و معدن دلفارد، تامین برق طرح‌های صنایع معدنی جیرفت و عنبرآباد، احداث خط انتقال برق معدن ساردوئیه و تأمین اعتبار برای تکمیل ساختمان سازمان صمت جنوب کرمان بود که با دستور ویژه وزیر صمت نسبت به تسریع در رفع مشکلات این حوزه اقدام می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس دوازدهم تاکید کرد: اولویت اشتغال در معادن جیرفت و عنبرآباد، جوانان بومی منطقه است و فعال کردن معادن موجب اشتغالزایی می‌شود.

وی یادآور شد: در این نشست مقرر شد، وزیر صمت به زودی همزمان با افتتاح پروژه‌های صنعتی و معدنی جنوب کرمان مشکلات حوزه ماموریت این وزارتخانه را در این منطقه از نزدیک بررسی کند و در حوزه‌های مختلف اقدامات لازم انجام شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

عناوین برگزیده