تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۵۱
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۴۳۹۰۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نجف‌زاده:

فعالسازی معادن و پرهیز از دولتی‌سازی در دستورکار قرار گیرد

فعالسازی معادن و پرهیز از دولتی‌سازی در دستورکار قرار گیرد
‌می‌متالز - نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: باید به سمت فعالسازی معادن و پرهیز از دولتی‌سازی آنها رویم و برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش می‌متالز، عادل نجف‌زاده درباره اقداماتی که باید در اولویت مجلس دوازدهم قرار گیرد، گفت: با توجه به موقعیت اختصاصی کشور در کریدور‌های اقتصادی، مزیت‌های مرزی مناسب و ذخایر نفت، گاز، معدن و کشاورزی و چهار فصل بودن ایران، رشد اقتصادی کشور باید بیش از مقدار فعلی بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه امروز اولویت کشور نجات اقتصاد، بهبود فضای کسب و کار و توجه به تولید است، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که مجلس دوازدهم باید دنبال کند، تحقق مردمی‌سازی در اقتصاد، تولید و صنعت است.

وی با بیان اینکه هرچه بتوانیم سرمایه‌های مردم را به سمت مولدسازی در تولید هدایت کنیم، هم فضای کسب و کار بهبود پیدا می‌کند و هم اعتمادسازی و اشتغالزایی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: دولت باید تصدی‌گری خود در حوزه‌های مختلف را کاهش دهد تا بتوانیم به سمتی برویم که ظرفیت‌های موجود در کشور توسط سرمایه‌های مردم فعال شود؛ باید شیوه‌هایی طراحی شود تا مردم بدانند با چه روشی می‌توانند در تولید و صنعت سهیم شوند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از معادن، تصریح کرد: در حال حاضر تنها حدود ۴ درصد از پوسته ایران اکتشاف شده است که این موضوع خسران بزرگی است، باید به سمت فعالسازی معادن و پرهیز از دولتی‌سازی آنها رویم و برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برنامه‌ریزی کنیم. 

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده