تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۴۵۲۴۹
سرویس خبر : انرژی

جزئیات تامین برق ۱۴ شرکت فولادی در سال منتهی به خرداد امسال/ رشد ۱۱ درصدی تحویل برق به این صنایع

جزئیات تامین برق ۱۴ شرکت فولادی در سال منتهی به خرداد امسال/ رشد ۱۱ درصدی تحویل برق به این صنایع
‌می‌متالز - بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت نیرو، مدیریت میزان برق تحویلی به صنایع بزرگ در فصل گرم سال از طریق جابجایی بار دنبال می‌شود و همین برنامه سبب شد تا در فصل گرم سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ میزان برق تحویلی به صنایع بزرگ ۲۵ درصد افزایش یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ماه گذشته نیز برق تحویلی به اکثر صنایع بزرگ افزایشی بوده است.

به گزارش می‌متالز، مروروی بر میزان برق تحویلی به صنایع فولادی در سال گذشته و مقایسه آن با سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۲ این صنایع ۵ درصد برق بیشتری تحویل گرفتند و در مقایسه با سال ۱۴۰۰ نیز میزان افزایش برق تحویلی به صنایع فولادی ۱۱.۲ درصد بود.

بر اساس این گزارش متوسط کل برق تحویلی به صنایع فولادی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۰۲۸ مگاوات بود و این در حالی است که این رقم در سال ۱۴۰۱ به رقم ۳۸۳۷ مگاوات رسیده بود.
همچنین در چهار ماه گرم سال گذشته نیز متوسط برق تحویلی به صنایع فولادی ۳۵۹۴ مگاوات بود و به ترتیب نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ به میزان ۲. ۲ و ۲۲.۳ درصد افزایش داشت.

در فصل گرم سال جاری نیز وزارت نیرو با هدف تأمین برق کافی برای صنایع بزرگ نسبت به تکرار مدل برنامه‌ریزی برق تحویلی به این صنایع در سال گذشته اقدام کرد و بر اساس این برنامه مقرر شده است تا صنایع بزرگ در ساعات اوج بار با ۴۰ درصد از ظرفیت خود فعال باشند و در ساعات غیر بار علاوه بر ایجاد امکان فعالیت با همه ظرفیت نسبت به جبران برق تحویلی در ساعات اوج بار آنها اقدام می‌شود.

مقایسه مصرف برق ۱۴ صنعت فولادی نمونه در خرداد ۱۴۰۳ نسبت به خرداد سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد میزان برق تحویلی به این صنایع در سال جاری نسبت به سال گذشته به شکل محسوسی افزایش داشته است.

بر اساس آمار مدیریت شبکه برق ایران و به عنوان نمونه شرکت فولاد مبارکه در خردادماه سال گذشته در مجموع ۶۰۰ هزار و ۷۰ مگاوات ساعت برق تحویل گرفته بود، اما در خردادماه سال جاری این میزان به ۶۱۹ هزار و ۵۴۹ مگاوات ساعت رسید که نشانگر افزایش ۳.۲۵ درصدی است.

بررسی میزان برق تحویلی به فولاد ارفع، فولاد آلیاژی یزد، فولاد اهواز، فولاد بافق و فولاد خراسان در خردادماه سال جاری نشان می‌دهد این صنایع به ترتیب ۸۸ هزار و ۵۵۸ مگاوات ساعت، ۴۳ هزار و ۴۸۶ مگاوات ساعت، ۳۹۰ هزار و ۱۹۰ مگاوات ساعت، ۱۰ هزار و ۵۷۴ مگاوات ساعت، ۱۱۷ هزار و ۶۵۵ مگاوات ساعت برق تحویل گرفتند.

این در حالی است که این صنایع در خردادماه سال گذشته به ترتیب ۷۴ هزار و ۳۹۲ مگاوات ساعت، ۴۳ هزار و ۲۰۳ مگاوات ساعت، ۳۵۸ هزار و ۱۲۵ مگاوات ساعت، ۸ هزار و ۷۱۶ مگاوات ساعت، ۱۰۹ هزار و ۵۴۸ مگاوات ساعت برق تحویل گرفتند.

بررسی میزان برق تحویلی به فولاد سرمد، فولاد شادگان، فولاد کاوه، فولاد کویر و فولاد متین در خردادماه سال جاری نشان می‌دهد این صنایع به ترتیب ۳۲۹۴ مگاوات ساعت، ۹۳۷۴ مگاوات ساعت، ۱۴۴ هزار و ۹۶۲ مگاوات ساعت، ۴۹۳۰ مگاوات ساعت، ۹۸ هزار و ۱۴۴ مگاوات ساعت برق تحویل گرفتند.

این در حالی است که این صنایع در خردادماه سال گذشته به ترتیب ۲۴۶۳ مگاوات ساعت برق، ۸۸۵۷ مگاوات ساعت برق، ۱۳۰ هزار و ۲۸۰ مگاوات ساعت برق، ۳۷۹۶ مگاوات ساعت برق، ۸۲ هزار و ۴۹۸ مگاوات ساعت برق ساعت برق تحویل گرفتند.

بررسی میزان برق تحویلی به فولاد هرمزگان، فولاد یزد و مجتمع فولاد ویان به ترتیب ۱۳۹ هزار و ۶۹۷ مگاوات ساعت برق، ۵۹ هزار و ۶۵۸ مگاوات ساعت برق، ۲۲ هزار و ۵۸ مگاوات ساعت برق تحویل گرفتند.

این در حالی است که این صنایع در خردادماه سال گذشته به ترتیب ۱۰۸ هزار و ۷۷۵ مگاوات ساعت برق، ۲۷ هزار ۷۶۲ مگاوات ساعت برق و ۱۶ هزار و ۱۵۳ مگاوات ساعت برق تحویل گرفتند.

جزئیات تامین برق ۱۴ شرکت فولادی در سال منتهی به خرداد امسال/ رشد ۱۱ درصدی تحویل برق به این صنایع

بر اساس این گزارش این ۱۴ صنعت فولادی در مجموع و در خردادماه سال ۱۴۰۲ به میزان یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۳۷ مگاوات ساعت برق تحویل گرفته بودند و این در حالی است که در خردادماه سال جاری و در سایه اجرای مطلوب‌تر برنامه‌های مدیریت بار فصل گرم سال، به میزان یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۱۲۹ مگاوات ساعت برق تحویل گرفتند که نشانگر ۱۱.۲۷ درصد افزایش تحویل برق به این ۱۴ صنعت فولادی است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)

عناوین برگزیده