تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۴۷۹۶۸
سرویس خبر : انرژی
رنجبرزاده:

افزایش تولید بدون کنترل مصرف، مساله ناترازی برق را حل نخواهد کرد

افزایش تولید بدون کنترل مصرف، مساله ناترازی برق را حل نخواهد کرد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است افزایش تولید بدون کنترل مصرف راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش می‌متالز، اکبر رنجبرزاده با اشاره به تشدید ناترازی برق طی روز‌های اخیر به دلیل افزایش بی‌سابقه گرما و راهکار‌های عبور از این بحران، گفت: استانداردسازی وسایل سرمایشی و رعایت مبحث ۱۹ ساختمان‌سازی در ساخت و ساز‌ها زیرنظر وزارت نیرو مساله مهمی است که می‌تواند مصرف را بسیار کاهش داده و در ادامه ذخیره بیشتر انرژی و عبور از ناترازی را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید برق در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته است، افزود: باوجود این رشد همچنان ناترازی انرژی مساله مهم کشور است که باید برای آن فکری کرد چراکه تامین برق صنایع و کشاورزی ضروری است، بنابراین افزایش تولید بدون کنترل مصرف راه به جایی نخواهد برد و مدام مصرف پیشتاز تولید خواهد بود.

وی با انتقاد از استفاده از وسایل سرمایشی همچون اسپیلت در استان‌های غیرگرمسیر و عادی، ادامه داد: متاسفانه استفاده از این وسایل در مناطق غیرمرتبط رو به افزایش است، بنابراین اصلاح فرهنگ مصرف و ایجاد اصلاحات لازم در ساختمان‌سازی به همراه واردات اسپلیت‌های کم‌مصرف به جای استفاده از وسایل سرمایشی پرمصرف باید توسط دولت جدید جدی گرفته شود. 

وی با تاکید بر اینکه افراد پرمصرف باید هزینه مصرف خود را بپردازند و در مواردی که مصرف بیش از اندازه است باید اقدام به قطع برق آنها کرد، گفت: همچنین ادامه پویش با انرژی و اقدامات انگیزشی وزارت نیرو مانند اعمال پاداش مدیریت مصرف بر روی قبوض می‌تواند فرهنگ مصرف را اصلاح کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اصلاح فرهنگ مصرف توسعه صنعت و کشاورزی را به دنبال دارد و در ادامه توسعه اقتصادی و حتی کاهش بیکاری را محقق خواهد کرد، بنابراین نباید به راحتی از کنار آن گذشت.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده