تاریخ: ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۸۴۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
با صرفه‌جویی اقتصادی بیش از ۵۰ درصدی انجام شد؛

ساخت فریم فوقانی ترانسفرکار فولادسازی در کارگاه اسکلت فلزی تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه

ساخت فریم فوقانی ترانسفرکار فولادسازی در کارگاه اسکلت فلزی تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه
‌می‌متالز - فریم فوقانی ترانسفرکار فولادسازی در کارگاه اسکلت فلزی تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه با بیش از ۵۰ درصد صرفه‌جویی در هزینه و زمان ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، مرتضی نصرتی، تکنسین آماده‌ساز و مسوول پروژه، با اعلام این خبر و با بیان اینکه این ترانسفرکار وظیفه حمل پاتیل مذاب از کوره‌های قوس الکتریکی به واحد بعدی را برعهده دارد، گفت: این سازه با ابعادی به طول ۷*۴.۵ متر و با وزنی بالغ بر ۱۲ تن به درخواست ناحیه فولادسازی ساخته شد. در این فرآیند اقداماتی نظیر نقشه‌کشی، مونتاژ، جوشکاری، عملیات حرارتی، ماشین کاری، تنش‌زدایی، سندبلاست و رنگ در کارگاه اسکلت فلزی تعمیرگاه مرکزی با موفقیت انجام گرفت.

امیر رئیسی، تکنسین برنامه‌ریز اسکلت فلزی نیز در این زمینه افزود: علاوه بر پرچالشی بودن موضوعات فنی در ساخت این تجهیز، با توجه به نیاز ناحیه بهره‌بردار مبنی بر تحویل به‌موقع تجهیز، هماهنگی، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه در ساخت این تجهیز به‌صورت ویژه مدنظر قرار گرفت که باعث کاهش ۵۰ درصدی زمان نسبت به زمان معمول موردنیاز برای ساخت این تجهیز خارج از شرکت شد.

بهزاد مؤمنی، سرپرست عملیات حرارتی اسکلت فلزی نیز افزود: این تجهیز در چهار قسمت مجزا ساخته شده و پس از تنش‌گیری، تجهیز کلی مونتاژ شد؛ ضمن اینکه عملیات جوشکاری تکمیلی با رعایت دقت موردنیاز تجهیز اجرا گردید.

معاد سلطانی، سرپرست آماده‌سازی، نقشه‌کشی و برنامه‌ریزی اسکلت فلزی نیز پیرامون این کار ارزشمند بیان کرد: از چالش‌های این کار نیاز به ساخت تجهیز با دقت و کیفیت بالا بود که بدین منظور کیفیت متریال مورداستفاده در این تجهیز با استفاده از تست‌های مخرب و غیرمخرب مورد تأیید قرار گرفت. علاوه بر این، در مراحل مختلف مونتاژ این تجهیز جهت حصول نتایج دقیق‌تر هندسی و ابعادی از دوربین توتال استیشن استفاده شد.

همچنین به‌منظور افزایش عمر تجهیز و ثبات ابعادی، تنش‌گیری و جوشکاری این تجهیز طبق استاندارد‌های لازم انجام شد و پس از تکمیل فرآیند جوشکاری، تست‌های غیرمخرب جهت تأیید کیفیت نهایی انجام گرفت.

علی سعیدی، رئیس کارگاه اسکلت فلزی نیز با بیان اینکه کلیه خدمات از مرحله طراحی تا مونتاژ نهایی در فولاد مبارکه انجام شده، از مساعدت و همکاری سایر همکاران در کارگاه اسکلت فلزی، کارگاه ساخت، قسمت برنامه‌ریزی کارگاه تعمیرات و ساخت تعمیرگاه مرکزی و شرکت سازه پیشگام مدیسه، پیمانکار راهبری کارگاه اسکلت فلزی و عملیات حرارتی و حمایت‌های مدیریت ناحیه تشکر و قدردانی کرد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین