تاریخ: ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۸۹۹۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مسوول ستاد اربعین شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد:

برنامه‌ریزی شرکت ملی مس برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی

برنامه‌ریزی شرکت ملی مس برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران اربعین حسینی
‌می‌متالز - مسوول ستاد اربعین شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت ملی مس به منظور خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) ۵ موکب در کربلای معلی، نجف اشرف و نقاط مرزی برپا کرده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «سیدسجاد مهدوی» با اعلام این خبر افزود: اولین موکب توسط مجتمع مس شهربابک در مرز ریمدان پاکستان برپا شده که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴۰ هزار زائر از این مرز وارد کشور شوند.

وی ادامه داد: مجتمع مس شهر بابک با برپایی موکب در مرز ریمدان در حوزه اسکان موقت، پذیرایی و پخت غذا، برنامه‌های فرهنگی و با توجه به وضعیت بهداشتی، به صورت ویژه خدمات درمانی و بهداشتی به زائران ارائه می‌دهد.

مهدوی در زمینه حمل‌و‌نقل زائران نیز افزود: برای انتقال زائران به مرز هم تدابیری صورت گرفته است و برای تقویت زیرساخت مرز، امکانات خدمت‌رسانی شامل آمبولانس، ماشین حمل زباله، تانکر آب و سرویس بهداشتی مستقر می‌شود.

وی با اشاره به برپایی موکب در مرز مهران اظهار کرد: در این موکب پذیرایی و محلی برای استراحت زائران پیش‌بینی شده است که مجتمع مس سونگون در این مرز خدماتی را به زائران ارائه می‌کند.

مسوول ستاد اربعین شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه در مرز شلمچه هم زیرساخت‌هایی در زمینه حمل‌و‌نقل تدارک دیده شده است، گفت: با استفاده از امکانات ایجاد شده، زائران از اردوگاه شهید کازرونی اهواز به مرز شلمچه به صورت روزانه منتقل می‌شوند.

وی برپایی ۲ موکب در کشور عراق را از دیگر برنامه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد و افزود: یکی از این موکب‌ها در نجف اشرف برپا شده و محلی برای استراحت، پذیرایی و ارائه خدمات درمانی است که توسط مجتمع مس دره‌آلو ارائه می‎‌شود.

مهدوی بیان کرد: یک موکب در کربلا مستقر می‌شود که آشپزخانه‌ای با ظرفیت روزانه پخت ۲۰ هزار غذا در روز و اسکان بیش از ۱۰۰۰ نفر را شامل می‌شود. در مجموع خدمات پذیرایی، اسکان، درمانی و فرهنگی زیادی در این موکب به زائران ارائه می‌شود.

وی گفت: به صورت کلی در حوزه حمل‌و‌نقل و جابه‌جایی مسافران تا حد امکان از ظرفیت‌های مجتمع‌های تولیدی استفاده شده و با توجه به گرمای هوا ظرفیت خوبی برای تولید یخ در چهار موکب تدارک دیده شده است.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده