تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۴۹۱۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اتابک تجربه جامع برای مدیریت وزارت صمت را دارد

اتابک تجربه جامع برای مدیریت وزارت صمت را دارد
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم تجربه و پتانسیل لازم را دارد، گفت: «سیدمحمد اتابک» به دنبال حل مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی‌کیا، در خصوص «سیدمحمد اتابک» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم، اظهار داشت: اتابک گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است؛ از طرفی مشخص است که به دنبال حل مشکلات و کار کردن هستند و بنده ایشان را تایید می‌کنم.

نماینده سنقر و کلیائی در مجلس شورای اسلامی افزود: گزارشی در کمیسیون صنایع و معادن ارائه دادند و یک سری افراد هم انتقاد‌هایی داشتند، اما در مجموع گزینه مناسبی برای وزارت صمت است.

وی تصریح کرد: دولت معتقد است وی گزینه مناسبی برای وزارت صمت است و تجربه لازم را دارد و با توجه به این مسائل مجلس هم تمام تلاشش را می‌کند که با ایشان همکاری کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: البته از نظر برخی از اعضای کمیسیون یک‌سری ایرادات هم به ایشان وارد است، اما به طور ولی وقتی توانست از فیلتر‌های مختلف دولت رد شود، یعنی می‌تواند در این جایگاه قرار بگیرند. درست است که یک‌سری انتقادات وجود دارد، اما نگاه کمیسیون این است که به وی کمک کنند تا سکان را به دست گیرد و این وزارتخانه گسترده را به خوبی اداره کنند و تا جایی که امکان دارد مشکلات این حوزه را حل کنند. به طور کلی نگاه منفی به وی نداریم و امیدواریم بتواند موفق شود.

سیدمحمد اتابک روز یکشنبه (۲۱ مردادماه) به عنوان گزینه پیشنهادی دولت چهاردهم برای وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

وی با مدرک کارشناس ارشد مهندسی عمران از دانشگاه میشیگان آمریکا دارای سابقه مدیریتی در هیات مدیره انجمن سیمان، هیات مدیره سیمان تهران، عضو شورای مشورتی وزارت صنایع و مجلس و سایر حوزه‌های صنعتی است.

اتابک در کارنامه خود نایب رئیسی اتاق بازرگانی، معاون اقتصادی بنیاد مستضعفان، مدیرعامل و نایب رئیس شرکت سیمان تهران، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت اکباتان، عضویت و ریاست هیات مدیره شرکت‌های مختلف از جمله سرمایه‌گذاری بانک مسکن، شرکت صدرا و چند شرکت تولیدی را دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده