تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۱
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۹۹۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های فعال در بخش فلزات روسیه

تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت‌های فعال در بخش فلزات روسیه
‌می‌متالز - وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی صادر کرد که نهاد‌های درگیر در بخش فلزات و معادن روسیه و همچنین سایر صنایعی را که "محصولات و خدمات روسیه را قادر می‌سازد تا تلاش‌های جنگی خود را ادامه دهد و از تحریم‌ها دور بماند" را هدف قرار می‌دهد. شرکت‌های معدنی فولاد، آهن و زغال سنگ در فهرست تحریم‌های اعلام شده قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت روسیه اقتصاد خود را به ابزاری در خدمت دستگاه نظامی-صنعتی کرملین تبدیل کرده است. اقدامات وزارت خزانه‌داری امروز برای اجرای تعهدات آمریکا برای ایجاد اختلال در زنجیره تامین و کانال‌های پرداخت پایگاه نظامی-صنعتی روسیه ادامه دارد.

دارایی‌ها و منافع نهاد‌های تحریم شده مستقر در آمریکا مسدود شده و باید به دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری گزارش شود. همین امر در مورد هر گونه منافعی در آمریکا که حداقل ۵۰ ٪ متعلق به یک فرد تحریم شده است، صدق می‌کند. تراکنش‌های مربوط به نهاد‌های مسدود شده توسط هر کسی در ایالات متحده نیز ممنوع است. در ماه ژوئن نیز وزارت خزانه‌داری بیش از ۳۰۰ فرد و نهاد را چه در داخل خاک روسیه و چه خارج از آن تحریم کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده