تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۰۹
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۴۵۴۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بهار ۱۴۰۳ برای فلزات اساسی پر فروش بود

بهار ۱۴۰۳ برای فلزات اساسی پر فروش بود
‌می‌متالز - درآمد تعداد زیادی از تولیدکنندگان گروه فلزات اساسی در بهار ۱۴۰۳ نسبت به بهار ۱۴۰۲ رشد کرد. این تولیدکنندگان در فصل بهار موفق به فروش ۱۷۰۸۲۸ میلیارد تومانی شدند. فولاد با درآمد ۷۳۹۰۵ میلیارد تومانی پردرآمدترین شرکت این گروه بود.

به گزارش می‌متالز، ۲۶ تولیدکننده عضو در گروه فلزات اساسی طی بهار ۱۴۰۳ به مجموع درآمد ۱۷۰۸۲۸ میلیارد تومانی رسیدند این عدد نسبت به بهار سال گذشته نزدیک به ۴ درصد افزایش یافته است. درآمد بهار ۱۴۰۳ نصف این شرکت‌ها کمتر از مدت زمان مشابه سال قبل بود ولی تعدادی از تولیدکنندگان درآمد خود را رشد دادند و در مواردی موفق به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی درآمد شدند. درآمد فصل بهار ۲۶ شرکت از اعضای گروه فلزات اساسی به صورت نمودار زیر است:

بهار ۱۴۰۳ برای فلزات اساسی پر فروش بود

فولاد مبارکه اصفهان با کسب درآمد ۷۳۹۰۵ میلیارد تومانی با اختلاف در صدر قرار می‌گیرد. فخوز با درآمد ۲۰۹۰۲ میلیارد تومانی در رتبه دوم قرار دارد. اختلاف درآمد فولاد و فخوز در فصل بهار به بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. ذوب و کاوه نیز با درآمد بالاتر از ۱۱ هزار میلیاردی در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند و پس از این دو هیچ شرکتی موفق به کسب درآمد بالای ۱۱ هزار میلیارد تومان در فصل بهار نشد تنها ۴ شرکت در این گروه موفق شدند بهار را با فروش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی سپری کنند.

درآمد ۱۲ شرکت عضو گروه مورد بررسی نیز بین هزار میلیارد تا ۱۱ هزار میلیارد تومان بود و در انتهای لیست ۱۰ شرکت نیز درآمدی کمتر از هزار میلیارد تومان کسب کردند. فماک به عنوان یکی از کوچک‌ترین شرکت‌های عضو این گروه کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشت. درآمد نیمی از این شرکت‌ها در ۳ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش یافته‌است. نسبت درآمد بهار ۱۴۰۳ این شرکت‌ها به بهار ۱۴۰۲ به قرار نمودار زیر است:

بهار ۱۴۰۳ برای فلزات اساسی پر فروش بود

درآمد بهار ۱۴۰۳ در فولاد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است. بیشترین درصد افزایش درآمد در صورت‌های مالی فخاس دیده می‌شود. درآمد این شرکت در بازه زمانی مورد بررسی ۱۰۱ درصد افزایش یافت. فصبا و فجهان نیز با افزایش ۳۴ درصدی درآمد در رتبه دوم قرار می‌گیرند و فسپا با رشد ۲۶ درصدی به رتبه چهارم می‌رسد. در طرف مقابل نیمی از شرکت‌های مورد بررسی موفق به افزایش درآمد خود نشدند.

درآمد فنورد در بازه زمانی مورد بررسی ۲۹ درصد کاهش یافت. سپس ذوب، فغدیر و فروژ نیز با کاهش ۲۲ درصدی درآمد‌ها در رتبه دوم پس از فنورد قرار می‌گیرند. به طور کلی درآمد بهار ۱۴۰۳ در ۸ شرکت بیش از ۱۰ درصد نسبت به بهار ۱۴۰۲ کاهش یافته ولی به طور میانگین درآمد این گروه ۴ درصد افزایش یافته است. این گروه برای حفظ روند صعودی درآمد در فصل تابستان با چالش‌هایی مانند محدودیت‌های توزیع انرژی مواجه هستند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده
واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران
با حضور سهامداران عمده و اعضای هیات مدیره ایرالکو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، مدیر امور اراضی استان مرکزی و مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای باختر انجام شد؛

واگذاری ۱۷۲ هکتار از اراضی ملی جهت ساخت نیروگاه خورشیدی و تجدیدپذیر به ایرالکو و بهره‌برداری از فاز نخست پروژه ۸۰ مگاواتی مولد اضطراری شرکت آلومینیوم ایران