تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۰۷
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۵۱۱۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پایانه و بازارچه مرزی میلک بازدید کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت از پایانه و بازارچه مرزی میلک بازدید کرد
‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در نخستین روز از سفر سه روزه خود به سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه از بازارچه، پایانه مرزی میلک و جاده ابریشم واقع در شهرستان هیرمند نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، سیدمحمد اتابک در اولین برنامه سفر سه روزه خود به سیستان و بلوچستان به همراه استاندار، نمایندگان مردم منطقه سیستان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و شهرستانی از پایانه مرزی میلک، پل ابریشم و بازارچه مرزی بازدید کرد.

بازارچه مرزی میلک مهم‌ترین گذرگاه تجاری کشورمان محسوب می‌شود که به طور مستقیم کالا‌های بارگیری شده از بندر چابهار و چند کشور خارجی دیگر از طریق این بازارچه به افغانستان صادر می‌شود.

وجود بازارچه مرزی میلک در شمال سیستان و بلوچستان علاوه بر ایجاد اشتغال باعث شده تا شغل‌های گوناگونی به دلیل حضور رانندگان خارجی و ایرانی در این مکان به وجود آید که همین مساله سبب شده تا افراد غیربومی هم جهت ایجاد سرمایه‌گذاری به منطقه وارد شوند.

سیدمحمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح روز چهارشنبه به منظور بازدید از طرح‌های صنعتی، معدنی و تجاری در سفری سه روزه از طریق فرودگاه شهدای زابل به سیستان و بلوچستان وارد شد.

وزیر صمت در بدو ورود به فرودگاه گفت: برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های آبخیزداری به منظور تامین منابع آب صنایع و معادن باید بازدیدی از شرایط منطقه و طرح‌ها داشته باشیم تا میزان احتمال تزریق منابع مالی را بررسی و تصمیم‌گیری کنیم.

سیدمحمد اتابک اظهار کرد: امروز در خدمت مردم سیستان و بلوچستان، نمایندگان و مسوولان بازدیدی از شهر‌های مختلف سیستان و بلوچستان به ویژه مسائل اقتصادی این استان خواهیم داشت.

وی افزود: امیدوارم بتوانم با تجار، صنعت‌گران، معدن‌کاران و فعالان اقتصادی جلسات خوب و مفیدی داشته باشم.

وزیر صمت بیان کرد: از معادن سیستان و بلوچستان بازدید خواهم کرد و سعی داریم برای فعال کردن معادن و صنایع استان گام‌های مهمی برداریم و برای ایجاد ارزش افزوده از این ظرفیت بهره خواهیم برد.

بازید از مرز میلک، شهرک صنعتی رامشار، معدن مس جانجا و آب شیرین‌کن حرمک از برنامه‌های امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت در شمال سیستان و بلوچستان است.

قرار است سیدمحمد اتابک روز پنجشنبه به سمت جنوب سیستان و بلوچستان حرکت و در طول مسیر از طلای تفتان، کارخانه بافت بلوچ، تاسیسات شیرین‌سازی آب گیشاب در چابهار بازدید کند، که در نهایت نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران منطقه آزاد چابهار اتمام دومین روز حضور اتابک در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

همچنین نشست با فعالان اقتصادی سیستان و بلوچستان در زاهدان، بازدید از پروژه فولاد مکران چابهار در صبح روز جمعه پایان بخش سفر سه روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده
ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود