تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۱۱
کد خبر: ۳۵۲۳۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استراتژی چشمگیر گل‌گهر در حوزه اکتشافات

استراتژی چشمگیر گل‌گهر در حوزه اکتشافات
‌می‌متالز - اکثر کارشناسان حوزه صنعت و معدن معتقدند؛ اکتشاف حلقه گمشده در توسعه معادن کشور است.

به گزارش می‌متالز، ایران به لحاظ ذخایر معدنی جزو ۱۰ کشور نخست جهان و اولین کشور خاورمیانه است و طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس ۷ درصد ذخایر معدنی جهان در ایران جای دارد. اما با وجود این، ذخایر عظیم معدنی در کشور حوزه معادن، به‌خصوص در اکتشافات عقیق و نیمه‌عمیق مورد غفلت واقع شده است.

اقدامات اخیر شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به عنوان یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های معدنی کشور در حوزه اکتشافات و اهتمام به این حوزه مهم، نشانگر درک صحیح این شرکت از این موضوع مهم است. درکی که بیانگر آن است؛ اگر بخش اکتشاف رونق پیدا کند به تبع آن بخش معدن نیز رونق پیدا خواهد کرد.

گل‌گهر حدود سه سال پیش برای اکتشاف و توسعه معادن خود، سه پهنه منطقه گل‌گهر، پهنه بم و ناحیه ایران مرکزی را به طور جدی دنبال کرد که مجموع عملیات حفاری در این مناطق بیش از ۸۳ هزار متر برآورده شده بود. در واقع توسعه اکتشافات به دلیل اهمیت کلیدی خود و تاکید مهندس عتیقی مدیرعامل گل‌گهر به یک استراتژی حیاتی در شرکت گل‌گهر تبدیل شد که هر سال زوایای جدیدی از آن نمایان می‌شد.

اما اخیرا نیز یکی از بزرگ‌ترین پهنه‌های اکتشافی کشور به واسطه تجربیات درخشان گل‌گهر در این حوزه به این شرکت واگذار شده است که به گفته مدیرعامل این مجموعه بزرگ معدنی، اثرات آن طی ۳ تا ۴ سال آینده در منطقه نمایان خواهد شد. در واقع این امر سبب شده تا یکی از بزرگ‌ترین پهنه‌های اکتشافی کشور در اختیار گل‌گهر قرار بگیرد تا این شرکت بتواند ضمن افزایش توسعه، تولید پایدار را نیز مدنظر قرار دهد.

حالا گل‌گهر می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یک ثبات چشمگیر در زمینه تامین مواد اولیه خود قدم بردارد و دغدغه‌های سهامداران خود را در تحقق چشم‌انداز ۱۴۱۰ برطرف کند.

مضاف بر این، گل‌گهر با سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشافات، دریچه‌های جدیدی را به سوی اشتغال‌زایی و توسعه اجتماعی در مناطق مدنظر خواهد گشود که به یقین سبب خواهد شد تا گل‌گهر در نقشه اقتصادی ایران، جایگاه والاتری را پیدا کند.

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده