تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۴۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو اسبق هیات مدیره فرابورس:

سازمان بورس با تثبیت دامنه نوسان مانع از افزایش ریسک بازار شد

سازمان بورس با تثبیت دامنه نوسان مانع از افزایش ریسک بازار شد
‌می‌متالز - محمدجواد شیخ، عضو اسبق هیات مدیره فرابورس، اعلام کرد: سازمان بورس با محدود کردن و تثبیت دامنه نوسان، مانع از افزایش ریسک در بازار شد.

به گزارش می‌متالز، «محمدجواد شیخ» با اشاره به دلایل تصمیم امروز هیات مدیره سازمان بورس، توضیح داد: در مقاطع زمانی که بازار دچار هیجان کاذب می‌شود، سازمان بورس به عنوان مقام ناظر و رگولاتور می‌بایست از بازار حمایت کند، یکی از ابزار‌های حمایتی، محدود کردن دامنه نوسان است.

او، تصمیم امروز سازمان بورس را درست و منطقی خواند و افزود: اگر دامنه نوسان افزایش پیدا می‌کرد، به دلیل هیجانات ناشی از اتفاقات اخیر، احتمال داشت برخی سهامداران غیرحرفه‌ای، به فروش سهام خود اقدام کنند و با زیان روبه‌رو شوند اما، سازمان بورس با تصمیم اخیر خود، مانع از بروز این اتفاقات شد.

شیخ با بیان این‌که برخی سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز هستند و در زمان بروز اتفاقات ناخوشایند تصمیمات هیجانی می‌گیرند، توضیح داد: سازمان بورس به عنوان مقام ناظر می‌بایست سهامداران را از آسیب‌های موجود، مصون نگه دارد. البته در این بین برخی پیشنهاد تعطیلی بازار سرمایه را مطرح می‌کردند، اما سازمان بورس، دامنه نوسان را محدود کرد، که البته به اعتقاد بنده، ایده سازمان بورس در شرایط فعلی بسیار درست و مناسب‌تر ارزیابی می‌شود.

عضو اسبق هیات مدیره فرابورس، با تاکید بر این‌که تداوم محدودیت دامنه نوسان، بهترین تصمیم در شرایط فعلی بود، گفت: در زمان بازگشت ثبات و تثبیت شرایط و کاهش ریسک، طبیعتا دامنه نوسان می‌تواند مجددا به حالت عادی بازگردد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده