تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۹۰۶۲۴
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد:

سالی سخت، پیش روی خودروسازان

می متالز - مقصر افزایش قیمت خودروها، دلالان نیستند؛ فرافکنی نکنید!
سالی سخت، پیش روی خودروسازان

به گزارش می متالز، در چند ماه اخیر قیمت خودرو رشد زیادی داشته و این افزایش قیمت ها به حدی بوده که خرید خودروهای به اصطلاح ارزان قیمتی مثل تیبا هم برای بسیاری از مردم، به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است. طبق روال همیشگی، مقصر افزایش قیمت ها نیز دلالان هستند. این وضعیت این سوال را ایجاد می کند که دلالان بازار خودرو چه کسانی هستند که قدرت افزایش قیمت خودرو را دارند، بی آنکه برخوردی با آنها صورت بگیرد؟ اصلا این دلال ها چرا هر چند سال یکبار سر و کله شان در بازار خودرو پیدا می شود؟

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در خصوص وضعیت صنعت خودرو و دلیل افزایش قیمت چشمگیر خودرو در چند ماه گذشته بیان کرد: اقتصاد کشور به نوعی متورم است و مقصر اصلی این وضعیت اقتصادی، وزارت اقتصاد است. متولیان امر هم به جای پاسخگویی در مورد مشکلات، فرافکنی کرده و بار مشکلات را به گردن "مافیا"های ناشناخته می اندازند. در شرایطی که تورم کشور حداقل ۴۰ درصد است، نمی توان انتظار داشت قیمت خودرو ثابت بماند. ضمن اینکه خودروسازان خودروهای خود را پیش فروش می کنند و موعد تحویل، یک سال دیگر است؛ طبیعی است که قیمت فروش نقدی در بازار با قیمت کارخانه متفاوت باشد.

وی افزود: اعتقادی به افزایش قیمت ها توسط دلالان ندارم. مشکلات فعلی در بازار خودرو به دلیل بلاهایی است که بر سر صنعت خودروسازی کشور آمده و با این شرایط، احتمالا سال آینده خودروسازان رکود تورمی بیشتری متحمل شده و در فروش محصولات خود با مشکل مواجه خواهند شد. کما اینکه خودروسازان، در سال های ۹۲ و ۹۳ با رکود فروش مواجه بودند. قدرت خرید مردم متناسب با رشد قیمت ها افزایش نداشته و قطعا خودروسازان سال سختی پیش رو خواهند داشت.

این فعال صنعت خودرو در رابطه با راهکارهای کاهش مشکلات صنعت خودرو گفت: بهترین راهکار، آزادسازی عرضه خودرو و شناور کردن قیمت ها است تا اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودرو تعدیل شود و خودروسازان زیر بار فشار قیمت گذاری دستوری کمر خم نکنند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد