تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۴
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۲۳۰۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیاست «صمت» در قیمت گذاری خودرو

می متالز - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیاست این وزارتخانه منطقی‌سازی و واقعی‌سازی قیمت خودرو است، تاکید کرد: ما به دنبال رهاسازی و آزادسازی قیمت خودرو و طرح‌هایی همچون تعیین آن در حاشیه بازار نیستیم.
سیاست «صمت» در قیمت گذاری خودرو

به گزارش می متالز، مهدی صادقی‌نیارکی افزود: اکنون قیمت‌های جدید کارخانه‌ای خودروها مشخص و به خودروسازان ابلاغ شده است، با این حال قیمت‌ها در بازار متاثر از نوسانات اقتصادی، بازارهای موازی، نرخ ارز و... است که منطقی نیستند.

وی گفت: با وجود اینکه در موضوع فروش فوری و پیش‌فروش‌های اخیر خودروسازان محدودیت‌های زیادی اعمال شد، اما برخی در جامعه روی خودرو به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای حساب می‌کنند و همین موضوع تشدید قیمت‌ها را به دنبال داشته است.

صادقی‌نیارکی خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به دنبال آن است تا خودروساز بدون زیان به تولید بپردازد؛ زیرا اگر قیمت خودرو واقعی و منطقی نباشد زیان به شبکه تامین و قطعه‌سازان نیز سرایت خواهد کرد و در این صورت دیگر خودرویی تولید نخواهد شد. این مقام مسوول تاکید کرد: با منطقی و واقعی‌سازی قیمت خودرو می‌توان در نوآوری و تحقیقات نیز سرمایه‌گذاری کرد و استانداردهای خودرویی را ارتقا داد. وی از برگزاری جلسات متعدد با رئیس شورای رقابت و سایر اعضای این شورا خبر داد و گفت: تلاش کردیم تا در یک فضای تعاملی و با ارائه مدارک و مستندات، افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها را دنبال کنیم.

صادقی‌نیارکی اما در ادامه از طراحی و ساخت پلت‌فرم مشترک که در دستور کار وزارتخانه، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و خودروسازان است، خبر داد. معاون امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: ساخت قوای محرکه، اکسل و... به‌صورت مشترک از سوی خودروسازان اجرایی می‌شود و در این زمینه تقسیم کار انجام شده تا یکی از خودروسازان تمرکز خود را روی گیربکس گذاشته و دیگری روی موتور متمرکز شود. وی گفت: مرحله بعدی ساخت پلت‌فرم مشترک است که از طراحی پایه تا رسیدن به شبکه تامین در دستور کار خواهد بود و این پروژه بلند‌مدتی است که هر دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور روی آن کار می‌کنند.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد