تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۳۱۱۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

طرح‌های برگزیده کارخانه سیمان ری در سطح بین المللی است

می متالز - مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران: طرح‌های برگزیده برای تعیین تکلیف کارخانه سیمان ری در سطح بین المللی بوده است.
طرح‌های برگزیده کارخانه سیمان ری در سطح بین المللی است

به گزارش می متالز، کاوه حاجی علی اکبری گفـت: طبق مصوبه هیات وزیران در اسفند ۹۷ مقرر شد، کارخانه سیمان ری به مدت ۳۰ سال برای راه اندازی موزه صنعت سیمان و کاربری‌های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی به صورت پشتیبان در اختیار شهرداری تهران قرار گیرد و فعالیت اصلی موزه صنعت سیمان و موزه صنعت است تا با مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد.

وی ادامه داد: باید یک مجموعه از کاربری‌های جذاب اجتماعی و گردشگری در این مکان ایجاد شود که امکان درآمد و خودگردانی را حداقل داشته باشد و قرار شد که ایده اصلی برای بازآفرینی و انطباق این مجموعه از طریق یک مسابقه بین المللی جذب و تعیین شود. اردیبهشت ماه چنین مسابقه‌ای برگزار شد و ۹۰ شرکت ایرانی و خارجی در آن شرکت کردند.
حاجی علی اکبری تصریح کرد: بعد از سه ماه ۵۰ اثر از شرکت کنندگان به دبیرخانه ارسال شد و مورد داوری قرار گرفت و برگزیدگان انتخاب شدند، ولی از آن جایی که این مجموعه ثبت میراث است و به عنوان اثر ملی مشخص شده ما باید حد یک مداخله را انجام دهیم.
توجه به اسناد فرادست به ویژه مصوبه هیات وزیران و توجه به جایگاهی که کارخانه سیمان ری در ارتباط با بقیه عناصر فرهنگی و تاریخی در پیرامون خودش مثل دژ و تپه رشکان، چشمه علی و برج طغرل دارد، از جمله معیار‌ها بود و با توجه به معیار‌های محیط زیست، مفهوم جدیدی از کار ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود: از جمله معیار‌هایی که هیات داوران این طرح‌ها را برگزیدند و انتخاب کردند؛ در چند گروه مورد ارزیابی قرار گرفت، گروه اول موزه و نمایشگاهی برای صنعت معرفی کرده بودند، گروه دوم مکانی برای شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان پیشنهاد داشتند و گروه سوم تمرکز بر روی پایداری و محیط زیست و گروه چهارم گروهی متفرقه که ایده‌ها و طرح‌های خود را به این مسابقه معرفی کرده بودند.
حاجی علی اکبری خاطرنشان کرد: داوری در سه مرحله صورت گرفت که از ۵۰ طرح، ۱۴ طرح و از ۱۴ طرح هم ۵ طرح و در مرحله آخر طرح‌های اول، دوم و سوم منتخب شدند و به نفر اول ۲۰۰ میلیون تومان، به نفر دوم ۱۰۰ میلیون تومان و به نفر سوم ۵۰ میلیون تومان تعلق گرفت.

برای مشاهده ی فیلم کلیک کنید.

عناوین برگزیده