تاریخ: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۰
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۱۳۴۳۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت خبر داد:

افزایش تولید فولاد به بیش از ۳۰ میلیون تن در سال‌جاری

می متالز - معاون وزیر صمت در بیست و دومین سمپوزیوم فولاد ۹۸ که صبح امروز در کیش برگزار شد گفت: امسال تولید فولاد در کشور به بیش از ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.
افزایش تولید فولاد به بیش از ۳۰ میلیون تن در سال‌جاری

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور با بیان این که ایمیدرو از استادان دانشگاه‌ها می‌خواهد تا نتایج تحقیقات خود را در قالب سمینار عرضه کنند، ‌افزود: با این کار می‌توانیم از راه‌حل‌های ارائه شده برای رفع نیازهای مشترک بهره ‌ببریم.

وی در ادامه به همکاری ایمیدرو با دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: با امضای تفاهم نامه ای با دانشگاه خواجه نصیر دستگاه شبیه ساز  برای کاهش خطرات کار در معدن ساخته شده است که با کمک آن افراد قبل از حضور در معدن، تجربه کار در آن به دست می‌اورند.

غریب‌پور گفت: رویکرد ایمیدرو کاملاً مسئله محور است و در حال حاضر ما ۱۷۰ نیاز تحقیقاتی را احصا کرده‌ایم.  

وی  در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با بیان این که ما در زمینه فولاد حرف‌های زیادی داریم، گفت:  تولید امسال ما به بالای ۳۰ میلیون تن خواهد رسید و با همت فعالان این عرصه، صادرات فولاد سالانه می‌تواند بالای۴ میلیارد دلار ارزآوری فراهم و برای ۲۰۰ هزار نفر شغل مستقیم در کشور ایجاد کند.

این سمپوزیوم با شعار چالش های موجود در تأمین مواد اولیه ، تجهیزات ،دانش فنی و توسعه زیر ساخت ها در باور پذیری محصولات فولادی با حضور مدیران عامل شرکت های فولادی . کارشناسان . متخصصین .وصاحب نظران صنعت فولاد کشورو هم چنین استادان و دانشجویان در کیش برگزار شد

در آغاز این برنامه مقدس زاده  معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از گردشگری به عنوان محور توسعه و فعالیت‌های اقتصادی کیش یاد کرد و گفت: این جزیره سالانه حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزارنفر گردشگر را پذیرا است که با افتتاح ترمینال جدید، این رقم به ۶ میلیون نفر در سال ارتقا پیدا خواهد کرد. وی ادامه داد: با این حال کیش در حوزه های مختلف اقتصادی و سرمایه گذاری زمینه‌های بسیار خوبی را داراست و فرصت‌های ارزشمندی را برای سرمایه گذاران اعم از صنعت، تجارت و تولیدات صنعتی و غیرصنعتی مهیا می‌کند.

مقدس زاده با اشاره به این که در کیش ۶ شهرک صنعتی وجود دارد گفت: مجموعا در این شهرک‌ها بیش از ۸۵۰ فرصت شغلی ایجاد شده و  ۵۶۳۲ نفر نیز در حال حاضر مشغول به کارند. نکته قابل توجه این که این عدد نسبت به شش ماه ابتدایی سال ۹۸ ، ۱۷ درصد رشد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به شرایط تحریم در کشور یادآور شد: در کیش رشد چشمگیری در زمینه فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی وجود دارد و علی‌رغم اینکه به طور متوسط در شهرک های صنعتی کشور بیش از ۲۵ درصد واحدها فعال است اما در اینجا ۶۵ درصد واحدها در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند.

مقدس‌زاده بروکراسی را در کیش سبک‌تر دانست و گفت: مدیریت کیش به مثابه یک دولت محلی تابع دولت مرکزی است که بسیار روان‌تر است. شرکت‌هایی که در کیش تاسیس می‌شوند بیست سال از معافیت مالیاتی برخوردار هستند و تولیدکنندگانی که در کیش واحد صنعتی ایجاد می‌کنند، برای ورود مواد اولیه ندارند و همچنین برای صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور، تعرفه تولیدی ندارند. بنابراین زمینه‌های اقتصادی و فرصت های سرمایه‌گذاری به نسبت متوسط کشور در کیش مهیا است و شرایط و رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری سرمایه داران در حوزه های مختلف ایجاد می‌کند و همچنین سازمان خودش را مکلف به حمایت کامل از سرمایه گذاران و سرمایه داران با همه ظرفیت‌هایی که وجود دارد می‌کند.

معاون اقتصادی سازمان، برگزاری سمپوزیوم ها، نشست ها و سمینارهایی از این دست را از جمله این ظرفیت‌ها دانست و افزود: این نشست‌ها موجب تبادل اطلاعات و اخبار و هماهنگی و همفکری صاحبان صنایع با مسوولین دولتی می شود . من متوجه اهمیت صنعت سرمایه گذاری در صنعت فولاد هستم و با بخشی از مشکلات این صنعت هم آشنایی دارم و امیدوارم در صنعت فولاد پیشرفت خوبی داشته باشیم. امیدوارم کیش با پتانسیل هایی که دارد اگر صاحبان حوزه صنعت فولاد تمایل داشتند و به این جمع‌بندی رسیدند، دفاتری در کیش ایجاد کنند، ما این نوید را می‌دهیم که سازمان منطقه آزاد با بروکراسی سبک آماده همه نوع حمایتی را دارد تا بتواند این منطقه برای اقتصاد عمومی کشور مؤثر واقع بشود.

عناوین برگزیده