تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۶۱۴۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در مراسمی به مناسب رونمایی از محصولات جدید شستا مطرح شد

تشکر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سیتا

می متالز - محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم رونمایی از محصولات جدید شستا و سامانه سیمان یاب که در سالن تلاش و با حضور محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا و دیگر مقامات مسوول برگزار شد، در خصوص سامانه سیمانیاب گفت: همیشه در فروش سیمان به پایین دست حرف و حدیث‌های زیادی بود و شنیده می‌شد که الگوی فروش سیمان زمینه پولشویی و فساد را فراهم کرده که خوشبختانه با رونمایی از این سامانه، دیگر ظرفیتی برای فساد وجود ندارد و این مهم محصول مدیریت مدیران عامل شستا و سیتا است.
تشکر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سیتا

به گزارش می متالز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تبریک به شستا و سیتا بابت راه اندازی این سامانه توضیح داد: راه اندازی این سامانه علاوه بر این که در زمینه برنامه ریزی و راه اندازی دارای دشواری هایی بسیاری است، سختی‌های دیگری هم دارد که خوشبختانه با همت شستا و سیتا عملیاتی شده است. عدم شفافیت زمینه ساز فساد است و فسادزدایی باعث می‌شود افرادی که از این محل سود می‌بردند مانع تراشی کنند. راه اندازی این سامانه مستلزم عزمی جدی بود که خوشبختانه وجود داشته و امروز به ثمر نشسته است.

شریعتمداری با بیان این که ما تابوی فسادزدایی را شکستیم و مصرف کننده نهایی هم باید از این موهبت بهره مند شود، افزود: شفافیت از جمله اصولی است که ما در دو سال گذشته بنا کردیم و اصل اول و حرف اول ما شفافیت بود. منظور ما از شفافیت شفافیت عملی و و قابل پایش است. شفافیت یعنی فعالیتی که نظیر آن را در سامانه سیمانیاب می بینیم. سیتا شفافیت را عملی کرده و این مهم جای تشکر دارد. همچنین مجموعه سیتا در شرایطی توانست به سوددهی مناسبی دست یابد که در سال جاری شاهد رشد قیمت چندانی در این محصول نبودیم و این موضوع در پی بهبود شیوه های مدیریتی و برنامه ریزی های مناسب به دست آمده است.

وی در ادامه به به تعیین استراتژی های آینده صنعت سیمان پرداخت و در این زمینه گفت: عمر صنعت سیمان در کشور ما طولانی است و بخشی از سود به دست آمده باید در داخل صنعت استفاده شود تا بتوانیم در آینده شاهد کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید باشیم.

 

شفافیت یک شعار نیست

محمد رضوانی فر، مدیرعامل شستا در این مراسم ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان محترم به تبریک و تشکر بابت راه اندازی سامانه سیمانیاب پرداخت و گفت: شفافیت اقتصادی در مجموعه شستا و سیتا صرفا یک شعار نبود و راه اندازی سامانه سیمانیاب مهر تاییدی بر اهمیت و جدیت مجموعه برای شفافیت اقتصادی دارد.

وی با اشاره به این که سامانه سیمانیاب علاوه بر مزیت‌هایی که درباره آن مطرح شد، زمینه مناسبی برای افزایش سودآوری بزرگترین هلدینگ سیمانی کشور و خاورمیانه را دارد و در ادامه می‌تواند به بنیان مالی این شرکت کمک‌های بسیاری داشته باشد.

رضوانی فر همچنین با اشاره به سیاست بورسی شدن شرکت‌ها در سال جاری افزود: شستا، سیتا و صبا از جمله مهمترین عرضه هالی اولیه به بازار سرمایه ایران بود که در جریان این سیاست نشان دادیم کنار سهامداران هستیم و حفظ منافع آن ها اولیت بزرگی برای مجموعه شستا و شرکت‌های تابعه است.

مدیرعامل شستا همچنین تصریح کرد: در مدت کوتاهی که این سامانه راه اندازی شده، بیش از ۹ هزار خریدار جدید به مجموعه سیتا اضافه شده و این دستاورد قابل توجهی است. سیمانیاب می تواند یک الگوی فروش باشد که علاوه بر شفافیت اقتصادی به بهبود فرآیند فروش و مشتری مداری بیشتر منجر شود. شفافیت در سامانه سیمانیاب به نحوی است که میزان فروش سیمان در شرکت های تابعه را روز به روز می توان پایش کرد و کل فروش سیمان در این سامانه اکنون به مبلغ ۲۸۷ میلیارد تومان رسیده است.

 

لزوم فروش سیمان به مشتریان خرد

رضا جمارانیان، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین ضمن تشکر از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیرعامل شستا بابت حمایت هایی که در راه اندازی این سامانه داشتند، گفت: سیمانیاب به معنای خروج از فروش سنتی و حرکت به سمت تجارت الکترونیک است و برای نخستین بار در صنعت سیمان شاهد چنین سامانه ای هستیم.

جمارانیان درباره اهمیت شفافیت در مجموعه متبوع خود افزود: علاوه بر بورسی شدن سیمان تامین با نماد سیتا و راه اندازی سامانه سیمانیاب از دیگر سیاست هایی که در راستای شفافیت دنبال شده و به نتیجه رسیده اخذ گزارش مطلوب و مقبول در پایان سال مالی ۹۸ و شش ماهه سال ۹۹ از سازمان حسابرسی است. مجموعه سیمان تامین برای نخستین بار در تاریخ تاسیس خود موفق به دریافت گزارش مقبول و بدون بند حسابرسی شد.

مدیرعامل سیتا با اشاره به این که از تاریخ ۱۵ بهمن سال جاری صد درصد فروش ۱۷ شرکت سیمانی تابعه سیتا از طریق سامانه سیمانیاب انجام می شود، توضیح داد: روزانه حدود ۲۵ میلیارد تومان فروش موفق در سامانه سیمان یاب ثبت می شود توضیح داد: با این حال، قوانین و دستورالعمل‌های فروش سیمان اکنون به گونه‌ای است کارخانه‌های سیمان باید محصول خود را به عامل‌های فروش، بفروشند و نمی‌توانند محصول را به طور مستقیم به مصرف کننده نهایی برسانند. این سیاست منجر شده قیمت یک پاکت پنجاه کیلویی سیمان با احتساب مالیات ارزش افزوده از درب کارخانه که ۱۶ هزار ۸۰۰ تومان قیمت دارد به بیش از ۵۰ هزار تومان در بازار خرد برسد. این در حالی است که با اصطلاح برخی قوانین و با احتساب قابلیت های سامانه سیمانیاب با فروش سیمان به مصرف کننده نهایی علاوه بر کاهش چشمگیر قیمت سیمان در بازار خرد هم منافع تولیدکننده و هم منافع مصرف کننده به بهترین نحو پوشش داده می شود و نقش دلالان و واسطه ها به صفر می رسد. به واقع در صورت اصلاح قوانین سود سرشاری که به جیب دلالان می رود عاید بخش تولید کشور و مصرف کنندگان نهایی می‌شود.

 

منبع: شما نیوز
عناوین برگزیده