تاریخ: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۶۵۶۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تولید ۹۵ درصد از قطعات با بازیافت باتری های لیتیوم - یونی

می متالز - گزارشی که شرکت مشاوره CSIRO در مورد بازیافت باتری های لیتیوم – یونی منتشر کرد حاکی از آن است که سالانه تنها دو درصد از ۳،۳۰۰ تن زباله باتری لیتیوم - یونی بازیافت می‌شود.
تولید ۹۵ درصد از قطعات با بازیافت باتری های لیتیوم - یونی

به گزارش می متالز، این شرکت به دنبال تکرار موفقیتی است که در موضوع بازیافت باتری های سرب اسیدی به دست آمده است. در واقع در سال 2010 میلادی 98 درصد از 150،000 تن از باتری های اسید سرب بازیافت شدند.
نویسندگان این مطالعه یک تلاش چند جانبه برای تشویق بازیافت باتری‌های لیتیوم - یونی را پیشنهاد کرده‌اند. این مزیت آلودگی محیطی کمتری خواهد داشت و خطر آتش‌سوزی از باتری‌های لیتیوم - یونی را کاهش خواهد داد. مواد مورد نیاز برای ساخت باتری‌های لیتیوم - یونی هم پر هزینه بوده و بازیافت نیز می‌تواند به عرضه اضافه شود.
CSIRO می گوید: میزان بازیافت با باتری کم می‌تواند از طریق درک بهتر از اهمیت بازیافت، بر بهبود فرآیندهای جمع‌آوری، همچنین بر اجرای راه‌هایی برای بازیافت مواد، غلبه کند.
اگر باتری‌های لیتیوم - یونی بازیافت شوند، 95 درصد از قطعات را می توان به باتری‌های جدید تبدیل کرد و یا در صنایع دیگر مورد استفاده قرار گرفت.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده
علت بروز چالش در مجمع بیمه ملت وکالت‌های اخذشده از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی بوده است/ دعوت‌کننده مجمع باید درباره پذیرش حق رأی سهام وکالتی اتخاذ تصمیم کند/ سازمان بورس بر حفظ حقوق سهامداران و رعایت نظم در برگزاری مجامع تأکید دارد
توضیحات مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره حواشی مجمع بیمه ملت:

علت بروز چالش در مجمع بیمه ملت وکالت‌های اخذشده از بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی بوده است/ دعوت‌کننده مجمع باید درباره پذیرش حق رأی سهام وکالتی اتخاذ تصمیم کند/ سازمان بورس بر حفظ حقوق سهامداران و رعایت نظم در برگزاری مجامع تأکید دارد