تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۷۱۰
کد خبر: ۲۰۱۴۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ورود آب‌های آلوده معدن سرب به رودخانه طارم سفلی

‌می‌متالز - اهالی روستای زه آباد و چند روستا از ورود آب‌های آلوده معدن سرب به رودخانه طارم سفلی انتقاد و بار‌ها این موضوع را پیگیری کرده اند، اما بی نتیجه مانده است.

به گزارش می‌متالز، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین در گفتگوی خبر ۲۰ شبکه قزوین گفت: آلودگی آب رودخانه به دلیل رها سازی پساب‌های اسیدی معدن به این رودخانه برای آنالیز در حال بررسی است.

زارعی افزود: یک دهه از راه اندازی واحد فرآوری این شرکت معدنی می‌گذرد و تاکنون بیش از ۱۰ مورد اخطاریه از سوی محیط زیست دریافت کرده و حتی معرفی به مراجع قضایی شده اند که منجر به تعطیلی این معدن هم شده است.

وی ادامه داد: با این تذکرات این واحد معدنی ملزم شد پساب خود را بعد از خروج و هدایت به سد باطله، مجدد برای چرخه تولید استفاده کند.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست قزوین؛ اگر الزامات در این واحد معدنی رعایت نشود با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد، اما گمان می‌رود این پساب‌ها از قسمت فرآوری این واحد نبوده بلکه از تونل‌های معدن وارد رودخانه شده است.

زارعی تاکید کرد: به صورت مستمر پایش وضعیت رهاسازی و دفع پساب‌های واحد‌های صنعتی بررسی می‌شود تا موجب آلودگی محیط زیست نشود.

تعداد بازدید : 11

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده