تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۲۰۲۴۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

کویل سیاه چین: افزایش قیمت در اثر توقف کوره بلند تانگشان

می متالز - بعد از بازرسی کارخانه فولاد تانگشان دستور توقف کوره بلند برای مهار آلودگی هوا داده شد. به همین دلیل قیمت کویل سیاه چین افزایش یافت.

به گزارش می متالز، قیمت کویل سیاه چین در روز جمعه ۱۲ مارس ، پس از بازرسی های دولت مرکزی از تولید کنندگان قطب تولید فولاد تانگشان در شمال چین و دستور توقف کوره بلند برای جلوگیری از آلودگی هوا افزایش یافت.

کویل سیاه داخلی

چین شرقی (شانگهای): ۴،۹۲۰-۴،۹۵۰ یوان (۷۵۸-۷۶۲ دلار) به ازای هر تن ، افزایش ۶۰-۹۰ یوان به ازای هر تن
چین شمالی (تنگشان): ۴،۸۳۰-۴،۹۲۰ یوان در هر تن ، کاهش ۱۰-۵۰ یوان در هر تن

یک تاجر مستقر در شانگهای گفت که فروشندگان پس از شنیدن اینکه مقامات دولت مرکزی عصر پنجشنبه چندین کارخانه در تانگشان را بازرسی کردند ، پیشنهادهایی را مطرح کردند. در اوایل این ماه ، بازرسان دولت محلی در تانگشان به چهار کارخانه دستور داده بودند تا برای جلوگیری از آلودگی هوا ، تولید را متوقف کنند. معامله گر دوم مستقر در شانگهای گفت: “با وجود قیمت های بالاتر ، معاملات در بازار نسبت به روز پنج شنبه کمتر بود ، زیرا برخی از خریداران نمی توانستند در یک روز سودهای بزرگی را بپذیرند. طی هفته گذشته قیمت کویل سیاه چین در شانگهای ۱۲۰ یوان در هر تن افزایش یافت.

صادرات کویل سیاه چین

شاخص صادراتی کویل سیاه چین: ۷۱۹٫۴۲ دلار به ازای هر تن ، افزایش ۹٫۷۰ دلار به ازای هر تن

یک تاجر مستقر در ژجیانگ گفت که کمترین قیمت کویل سیاه از یک کارخانه خصوصی در شمال چین حدود ۷۰۰ دلار در هر تن فوب در روز جمعه است که ۱۰ دلار در هر تن از ۶۹۰ دلار در هر تن فوب روز گذشته بالاتر است. گروه شاگانگ مستقر در شرق چین گفت که این کارخانه همچنان مایل است قیمت را ۷۲۵ دلار در هر تن فوب نگه دارد که از پنج شنبه بدون تغییر بوده است. اما پس از اینکه کارخانه خصوصی در شمال قیمت پیشنهادی خود را افزایش داد ، اکثر تاجران گفتند یافتن کویل سیاه زیر ۷۲۰ دلار در هر تن فوب از اکثر کارخانه های بزرگ در روز جمعه دشوار است.

به طور کلی ، بازار صادرات کویل سیاه چین آرام ماند ، زیرا فعالان بازار منتظر تصمیم دولت بودند که آیا این کشور قصد دارد تخفیف صادرات خود را کاهش دهد یا نه. شایعاتی مبنی بر این که تخفیف صادرات از ۱۳٪ به ۹٪ کاهش یافته است ، وجود دارد. منابعی گفتند که پیشنهادات کمی از ویتنام شنیده شده است ، به تازگی خریداران آنجا ترجیح داده اند که از هند خرید کنند. یک تاجر مستقر در ژجیانگ گفت: “خریداران پاکستانی این هفته ۷۴۵-۷۵۰ دلار به ازای هر تن cfr پاکستان پیشنهاد می دهند که معادل ۷۱۰ دلار به ازای هر تن فوب چین است.

زمزمه های بازار

یک بازرگان مستقر در شانگهای گفت: “بازرسی های زیست محیطی نشان داده است که چین تلاش خود را برای کاهش تولید فولاد افزایش می دهد ، بر این اساس من معتقدم قیمت فولاد برای مدتی بالا خواهد بود.”

معاملات آتی شانگهای

قرارداد معاملات آتی کویل سیاه چین برای ماه می در روز جمعه با ۴۹۹۵ یوان در هر تن بسته شد که نسبت به روز پنجشنبه ۷۰ یوان در هر تن افزایش داشت.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده