تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۶
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۲۲۱۰۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

محدودیت‌های جدید بایننس در اروپا / معاملات مشتقه بسته می‌شود!

‌می‌متالز - صرافی بایننس در ادامه فشار‌های نهاد‌های بین‌المللی، معاملات مشتقه را در اروپا متوقف می‌کند. حالا این محدودیت‌ها ایرانیان را هم نگران کرده است. اما دلیل این نگرانی چیست؟

به گزارش می‌متالز، صرافی بایننس بعد از افزایش فشار‌های برخی نهاد‌های نظارتی سر خم کرده و به سرعت در حال محدود کردن برخی خدمات خود در سراسر جهان است. اولین قدم این محدودیت‌ها از کشور‌های آلمان، ایتالیا و هلند شروع شده و قرار است معاملات مشتقه در تمام اروپا محدود شود.

آنگونه که این صرافی اعلام کرده «ما دائما محصولات خود را ارزیابی و با شرکا در رابطه با نیاز‌های مشتریان گفتگو می‌کنیم، اما امروز قصد داریم توقف معاملات مشتقه را از کشور هلند آغاز کنیم.»

از این پس بایننس محصولات بازار آتی را در اختیار اروپایی‌ها قرار نمی‌دهد. اکانت توئیتر این صرافی نوشته: منطقه اروپا منطقه مهمی برای صرافی بایننس است و بستن معاملات مشتقه به این دلیل است که ما در جهت اقدامات پیشگیرانه و مقررات رمزارز‌ها در حال حرکت هستیم و این موضوع یک نشانه مثبت برای بازار است.»

صرافی بایننس از سوی نهاد‌های نظارتی به شدت تحت فشار است. در اواسط ماه گذشته کمسیون شرکت‌ها و بورس ایتالیا اعلام کرد که بایننس و شرکت‌های وابسته این صرافی اجازه ارائه خدمات در ایتالیا را ندارند و هشدار‌هایی را به این صرافی ابلاغ کرد.

این صرافی در پی اقدامات جانبدارانه کشور‌ها در قدم اول، معاملات اهرم خود و برداشت بیت‌کوین بدون احراز هویت را کاهش داده است.

این محدودیت‌ها به شدت ایرانیان را نگران کرده است. چراکه آن‌ها نگرانند که بایننس در پی اقدامات جدید خود احراز هویت را برای همه کاربران فعال کند و اگر این اتفاق بیفتد ایرانیان دیگر قادر به بازگشت به حساب خود نیستند.

برخی از کارشناس عقیده دارند بهتر است ایرانیان از صرافی‌های غیرمتمرکز استفاده کنند که مشکلی با فعالیت ایرانیان ندارند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده