تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۲۲۹۵۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اقتصاد کشور را می‌توان با تقویت شاخص‌های بورس رشد داد

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با بیان آنکه با تقویت شاخص‌های بورس می‌توان زمینه شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم کرد، گفت: با وجودی که شاخص مثبت بورس سبب رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم می‌شود و بازار سرمایه می‌توانست با عملکرد مطلوب خود زمینه تحقق این دو محور را فراهم کند، اما عدم موفقیت بازار سرمایه در سال‌های اخیر مانع از کاهش نرخ تورم در کشور شد.

به گزارش می‌متالز، با بیان آنکه کارشناسان و متخصصان اقتصادی با دیدن شاخص بازار سرمایه به طور قطع متوجه خواهند شد که نرخ تورم آن کشور در چه وضعیتی قرار دارد، افزود: متاسفانه با تداوم روند فعلی مدیریت در حیطه اقتصاد کلان نمی‌توان شاهد تقویت رشد اقتصادی کشور با بهره گیری از بازار سرمایه بود.

وی اضافه کرد: تنها زمانی که دولت دست از دخالت در اقتصاد و بازار سرمایه بردارد و نمایندگان مجلس به دنبال تغییرات اساسی دربازار سرمایه باشند و حاکمیت تعریف دقیقی از اقتصاد داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که بازار سرمایه نقش مفیدی در رشد تولید ملی و بهبود فضای کسب و کار داشته باشد.

حیدری با اشاره به اینکه با رویه مدیریتی فعلی بازار سرمایه نمی‌تواند به تحقق رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم کمک کند، افزود: گاهی تولیدی در کشور وجود ندارد و با توجه به تورم بسیار بالا، اقتصاد در حالت کما قرار می‌گیرد. در این شرایط، سرمایه گذاران به ناچار مجبور هستند که بجای سرمایه گذاری در بازار سرمایه، منابع مالی سرگردان خود را در بخش‌های طلا، مسکن، خودرو و ... بکار گیرند چرا که هیچ گزینه دیگری در اقتصاد وجود ندارد، البته همواره مسوولان به مردم هشدار می‌دهند بخاطر خطرات این بخش نباید در این حوزه‌ها سرمایه گذاری کنند در حالی که هیچ پیشنهاد بهتری نیز به آنها ارایه نمی‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان اظهار داشت: در مجموع، به علت روندی که مسوولان در رابطه با بازار سرمایه در پیش گرفته اند، نمی‌توان بخش تولید را نیز متاثر از بازار سرمایه دانست.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده