تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۲۵۴۸۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

منصوری: از معادن تهران کمترین بهره را می‌بریم

‌می‌متالز - استاندار تهران اظهار کرد: امروز از ظرفیت بخش معدن در استان تهران از حیث صادرات و ایجاد اشتغال کمترین بهره را می‌بریم و باید در این خصوص تدبیر کنیم و از طرفی فعالان بخش معدن در استان تهران مطالبه جدی برای واردات ماشین‌آلات مربوط به استخراج داشتند که مقرر شد مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، محسن منصوری، استاندار تهران در هشتاد و پنجمین جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت استان تهران پیگیری مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در استان تهران را یکی از وظایف ذاتی این شورا دانست و تأکید کرد: متأسفانه یکی از مواردی که در نظام اداری استان مغفول می‌ماند پیگیری مصوبات جلسات است.

وی ادامه داد: حل فوری مشکلات صنعتی و تولیدی باید در رأس برنامه‌ای مدیران استان در سال جدید باشد و معتقدم باید فکری برای ایجاد نقطه اتصال متقاضیان کار و مراکز کاریابی در استان تهران کنیم.

استاندار تهران تأکید کرد: امروز از ظرفیت بخش معدن در استان تهران از حیث صادرات و ایجاد اشتغال کمترین بهره را می‌بریم و باید در این خصوص تدبیر کنیم و از طرفی فعالان بخش معدن در استان تهران مطالبه جدی برای واردات ماشین‌آلات مربوط به استخراج داشتند که مقرر شد مکاتبه‌ای با معاون اول رئیس‌جمهور صورت گیرد.

به گفته وی، در خصوص کمبود نیروی کار ماهر و غیر ماهر در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان تهران اولویت استفاده از نیروی کار ایرانی است و در این مورد باید تدبیر شود تا از ظرفیت نیروی کار ایرانی استفاده شود البته در طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی در استان تهران حتماً فایل ویژه‌ای برای جبران کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان باز خواهیم کرد.

منصوری خاطرنشان کرد: حدود دو میلیون نفر اتباع در استان تهران هستند که جمعیتی معادل چند استان دارند و حتماً باید از ظرفیت اتباع استفاده کرد و ساماندهی شوند.

منبع: خبرگزاری آنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده