تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۴
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۶۶۵۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

"کاما" مجبور به سرمایه‌گذاری خارج از اصفهان شد

‌می‌متالز - باما برای توسعه فعالیت مجبور است خارج از محدوده شهر اصفهان کار کند به همین دلیل در معادنی مثل کانی کربن، معدن ذغال سنگ اره گیجه و معدن صاحب دیوان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت باما یکی از صادرکنندگان کنسانتره روی، سرب و شمش روی به خارج از کشور است و به لحاظ کیفیت محصولاتی قابل قیاس با مشابه خارجی دارد. استراتژی شرکت توسعه اکتشافات، استخراج، فرآوری و افزایش ظرفیت با اجرای طرح‌های بازسازی و توسعه در این شرکت و شرکت‌های تابعه است. "کاما" تا پایان سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۷۶۰ میلیارد تومان درآمد عملیاتی به دست آورده که از این میزان ۳۳۹ میلیارد تومان سود خالص عاید شرکت شده است.

حسن اسلامی قانع، مدیرعامل شرکت باما گفت: شرکت باما جز قدیمی‌ترین شرکت‌ها در حوزه سرب و روی ایران است که سال ۱۴۰۰، هفتادمین سالگرد این معدن تاریخی بود. تمام زنجیره تولید از پی‌جویی، اکتشاف، زمین‌شناسی، بهره‌برداری و فرآوری در شرکت انجام می‌شود علاوه بر این دو واحد جانبی هم داریم. شرکت ذوب روی که خاک اکسید را به شمش روی تبدیل می‌کند و شرکت شاهین روی سپاهان که باطله‌ها و باقیمانده فرآوری شرکت ذوب روی را به اکسید روی تبدیل می‌کند؛ تمام این فرایند‌ها در زمینی به مساحت ۴۰ کیلومتر مربع انجام می‌شود.

وی ادامه داد: معادن شرکت باما زیرزمینی هستند که این فن‌آوری برای اولین بار توسط شرکت باما اجرا شد، ولی امروز به شکل گسترده در کل ایران اجرا می‌شود همچنین عملیات شرکت کاملا مکانیزه است.

اسلامی قانع در ادامه صحبت‌های خودبیان کرد: به دلیل اینکه شرکت در محدوده شهر اصفهان است، اجازه هیچ‌گونه طرح توسعه را ندارد و بیشترین تلاش مجوعه باما این است که شرکت را در شرایط فعلی حفظ کند. برای توسعه فعالیت مجبور هستیم خارج از منطقه شرکت کار کنیم به همین دلیل هم در معادنی مثل کانی کربن، معدن ذغال سنگ اره گیجه و معدن صاحب دیوان متعلق به شرکت سرزمین جلگه‌های آسمانی (با مالکیت ۳۰ درصدی شرکت باما) سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده