تاریخ: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۷۸۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چالش سرمایه‌گذار با سامانه بهین‌یاب

‌می‌متالز - سامانه بهین‌یاب نزدیک به یک‌ماه است که مجوزی صادر نمی‌کند؛ این موضوع را یکی از مخاطبان «دنیای‌اقتصاد» اعلام کرده و در نامه‌ای نوشته است: ما به‌عنوان سرمایه‌گذار در پی برنامه‌ریزی و ایجاد طرح تولیدی برای کارآفرینی در منطقه محروم کم‌برخوردار میرجاوه استان سیستان و بلوچستان هستیم.

به گزارش می‌متالز، پس از طی فراز و نشیب طاقت‌فرسای چندساله، اخیرا به مرحله صدور جواز تاسیس از سوی وزارت صمت رسیدیم و بیش از یک‌ماه است پس از تکمیل فرم‌های درخواست در سامانه بهین‌یاب و اخذ استعلامات محیط‌زیست و... منتظر صدور جواز تاسیس هستیم. متاسفانه سازمان صمت زاهدان همواره اعلام می‌کند سامانه دچار مشکل است و به‌زودی حل خواهد شد. در پیگیری از امور انفورماتیک صمت تهران نیز پاسخی مشابه و وعده حل‌شدن مشکل طی چند روز آتی دریافت شده و می‌شود. با توجه به تاکید مقامات در خصوص حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها که در پی آن برای کوتاه‌کردن فرآیند صدور انواع مجوز کسب‌وکار، مرکز ملی پایش محیط کسب‌وکار و به تبع آن پایگاه صدور مجوز‌ها به‌صورت الکترونیکی ایجاد شد، متاسفانه آنچه در عمل در حال انجام است، با دستورالعمل‌های هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوز‌های کسب‌وکار در تضاد و مسبب بروز مشکلات عدیده برای سرمایه‌گذار است. درخواست ما این است که دولتمردان و مسوولان رده‌بالا از وضعیت و مشکلات موجود بر سر راه سرمایه‌گذار و همچنین ناکارآمدی سیستم صدور مجوز‌ها به صورت الکترونیک مطلع شوند و رفع مشکل کنند. در بیش از یک‌ماه اخیر بار‌ها درخواست صدور مجوز به صورت غیر‌سیستمی هم به‌عمل آمده که پاسخ چنین بوده است: «عدم‌امکان صدور مجوز به‌صورت دستی (قدیمی)». سوال ما این است که چطور ممکن است بیش از ۳۰روز مجوزی صادر نشود؟

در امر تولید، بهره‌برداری، مونتاژ، بسته‌بندی، استخراج معادن، استفاده و بهره‌وری از منابع زیرزمینی، صنایع معدنی و فلزی و... باید به اداره صنعت، معدن، تجارت مراجعه کرد. سایت بهین‌یاب دروازه ورود به ارگان دولتی متولی امور فوق‌الذکر است که به آن درگاه خدمات و اطلاعات وزارتخانه صنایع نیز می‌گویند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده