تاریخ: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۲۸۵۲۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر سرمایه گذاری شرکت تجلی مطرح کرد:

سرمایه گذاری در معادن عناصر نادر خاکی در دستور کار شرکت تجلی است/ ضرورت همکاری با شرکت‌های دانش بنیان

‌می‌متالز - مدیرسرمایه گذاری شرکت تجلی توسعه معادن وفلزات گفت: سرمایه گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی در دستور کار این شرکت قرار دارد و تاکنون شرکت تجلی بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف معدنی کشور سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش می‌متالز، «آمنه میرافشار» افزود: هرچند که این شرکت همچنان در زنجیره صنعت فولاد در زمینه اکتشاف استخراج و فرآوری مواد اولیه و مواد معدنی فعال است، ولی سرمایه‌گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی را به طور جدی در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بیان کرد: با این رویکرد شرکت تجلی درصدد است بیشتر سرمایه گذاری‌های خود را بر روی فلزات استراتژیک که ارزش افزوده بیشتری در حوزه اقتصادی دارد انجام دهد.

به گفته مدیر سرمایه گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، هدف این شرکت این است با شناسایی معادن فلزات نوین و سرمایه گذاری روی آن‌ها ارزش افزوده بیشتری را برای کشورمان تولید کند.

میرافشار با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در زمینه تولید فلزات با ارزش افزوده بیشتری بیان کرد: در راستای این هدف شرکت تجلی به دنبال مواد اولیه معدنی با ارزش است تا با تبدیل آن به محصول قیمتی بتواند آن را در بازار‌های جهانی به فروش برساند.

این مقام مسوول در شرکت سرمایه گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: این شرکت همواره به دنبال این است در زمینه فلزات و یا مواد معدنی که معادن آن را در کشور داریم، اما در این زمینه به خارج وابسته هستیم به فعالیت‌های صنعتی خود ادامه دهد و از خام فروشی نیز در این زمینه جلوگیری شود.

مدیر سرمایه گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات تاکید کرد: این شرکت به دنبال اسن است که ضمن جلوگیری از خام فروشی در بازار‌های صادراتی، با سرمایه گذاری روی معادن فلزات نادر ارزش افزوده بیشتری را تولید کند.

میر افشار با اشاره به مزیت‌های سرمایه گذاری در حوزه معادن عناصر نادر خاکی بیان کرد:ایران جزو کشور‌های دارای معادن عناصر نادر خاکی است و شرکت تجلی درصدد است با سرمایه گذاری بر روی این معادن و تولید محصول نهایی گران قیمت درآمد‌های ارزی بیشتری را برای کشور ایجاد کند.

مدیر شرکت مدیر سرمایه گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص همکاری‌های این شرکت با شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت: برای استفاده از روش‌های نوین در حوزه معدنی کشور همکاری شرکت تجلی با شرکت‌های دانش بنیان افزایش یافته است و هم اکنون با ۴ شرکت دانش بنیان در کشورمان شرکت تجلی همکاری‌های مستمری دارد.

میر افشار افزود: هم اکنون شرکت تجلی با چند شرکت دانش‌بنیان نیز وارد مذاکره شده است تا بتواند همکاری‌های خود را با این شرکت‌ها در حوزه استفاده از روش‌های نوین در حوزه معدنی کشور پیش ببرد.

وی اظهارداشت: هزینه‌های کشورمان در روش‌های قدیمی معدنکاری هم اکنون بسیار قابل توجه شده است و ما الزاماً باید در این بخش صنعتی کشور به طرف معدن‌کاری نوین و پایدار باید حرکت کنیم.

میر افشار تاکید کرد: از آنجا که در روش‌های قدیمی معدنکاری چالش‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد، لذا حرکت به طرف معدنکاری نوین و پایدار در کشور بسیار ضروری است و تمام برنامه‌ریزی‌های شرکت تجلی نیز در این راستا انجام می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در پایان اظهار داشت: با استفاده از روش‌های قدیمی معدنکاری شاهد افزایش زیاده هزینه‌ها هستیم، اما با روش‌های جدید در حوزه معدنی باید از افزایش هزینه‌ها جلوگیری شود تا بتوانیم به سهولت در بازار‌های داخلی و خارجی حضور موفق داشته باشیم.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده