تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۵
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۸۸۰۱۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خصوصی‌سازی غلط هپکو و تلاش کارگران برای عدم تکرار تاریخ

‌می‌متالز - مستند هپکوتیزم به روایت زندگی کارگران کارخانه هپکو و اتفاقات پیرامون خصوصی‌سازی نادرست آن پرداخته است

به گزارش می‌متالز، مستند "هپکوتیزم" به کارگردانی سعید ساروقی یکی از آثاری است که در سیزدهمین جشنواره فیلم مردمی عمار حضور دارد و در سینما فلسطین به نمایش درآمد.

ساروقی کارگردان این مستند گفت: مستند هپکوتیزم به روایت زندگی کارگران کارخانه هپکو و اتفاقات پیرامون خصوصی‌سازی نادرست آن پرداخته است. اتفاقاتی که در طول ۱۰ سال رخ داده موضوع اصلی این مستند است. همچنین مقاومت کارگران این کارخانه و تلاش آن‌ها برای اینکه اجازه ندهند سرنوشت این کارخانه مانند سرنوشت کارخانه‌هایی که به دلیل خصوصی‌سازی نادرست از بین رفتند، در این مستند به نمایش درآمده است.

ساروقی درباره جشنواره عمار گفت: جشنواره عمار همیشه در طی این سال‌ها یک اتفاق خوب و مثبت بوده است. اول اینکه هنری مردمی است و در آن فیلم را برای همه اقشار مردم ارائه می‌دهد و اینگونه نیست که هنر برای هنر باشد و دوم اینکه مردم از تمام نقاط مختلف ایران و حتی نقاط دورافتاده و تمام روستا‌ها می‌توانند کار‌های هنری را ببینند و ارتباط برقرار کنند و حتی نظرات و انتقادات‌شان را به کارگردانان برسانند و امیدوارم همیشه همین طور مردمی باقی بماند.

ساروقی درباره شعار امسال جشنواره عمار گفت: شعار بسیار پر محتوا و ارزشمندی است و اینکه این جشنواره به روز است و خودش را با اتفاقات روز همراه می‌کند نیز نشان از مردمی بودن آن دارد. این جشنواره می‌تواند چهره واقعی زن ایرانی را به تصویر بکشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده