تاریخ: ۲۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۹:۱۹
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۲۸۸۸۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در برنامه دادستان مطرح شد

پرونده واردات ۲۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راه‌سازی در ابهام / هپکو در ۳ سال ۴۰۰۰ دستگاه را تحویل می‌دهد

‌می‌متالز - موضوع واردات ۲۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی هنوز به سرانجام نرسیده؛ اما اگر محدودیت زمانی برای خرید این دستگاه‌ها وجود نداشته باشد، هپکو برای ساخت همه ۴۰۰۰ دستگاه مورد نیاز پیمانکاران راهداری، آماده است.

به گزارش می‌متالز، پیمانکاران راهسازی امسال به وزارت راه و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اعلام کردند و حدود ۴۰۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات شامل گریدر، بولدوزر، لودر و بیل هیدرولیکی برای خرید این دستگاه‌ها مشخص شد. گفته می‌شود که به ازای هر دو دستگاه خرید خارجی، باید یک دستگاه از تولیدکننده داخلی خریداری شود و به این ترتیب بیش از ۲۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی باید به کشور وارد شود؛ دستگاه‌هایی در حد نو.

اما به گفته جعفر سفیدیان، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه و تجهیز منابع شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور در برنامه این هفته دادستان خبرگزاری دانشجو، این مصوبه یا مجوز برای واردات این دستگاه هنوز به سرانجام نرسیده و البته تعداد ماشین آلاتی که قرار است وارد شود، به تصمیم نهایی نرسیده است.

سفیدیان با تشریح درخواست وزارت راه و شهرسازی از وزارت صنایع و معادن برای خرید این دستگاه ها، بیان کرد که زمان بندی خاصی برای خرید این دستگاه‌ها مشخص نکرده ایم.

علی محمد رفیعی، مدیرعامل شرکت هپکو نیز با حضور در برنامه دادستان ضمن برشمردن ظرفیت‌های تولیدی این شرکت اعلام کرد که هپکو توانایی تولید این ماشین آلات را تا سه سال دارد.

رفیعی گفت: وزارت راه منابع خود را به وزارت صنایع منتقل کند و هر تعداد از این دستگاه‌ها را ما بتوانیم تولید می‌کنیم. اگر زمانی کمتر از سه سال نیاز دارند، هر تعداد که ظرفیت هپکو باشد، تولید می‌کنیم و تحویل پیمانکاران طرف قرارداد این وزارتخانه می‌دهیم.

در فیلم زیر مشروح این گفتگو را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده