تاریخ: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۹۱۳۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور مطرح کرد

اورهال خطوط تولید فولاد مبارکه قیمت ورق گرم را افزایش داد

‌می‌متالز - تولید لنت در کشور بیش از حد نیاز است. برآورد‌ها نشان می‌دهد مجموع تولیدکنندگان بیش از ۱۵ هزار تن مازاد بر نیاز کشور تولید دارند.

به گزارش می‌متالز، تولید لنت در کشور بیش از حد نیاز است. برآورد‌ها نشان می‌دهد مجموع تولیدکنندگان بیش از ۱۵ هزار تن مازاد بر نیاز کشور تولید دارند. افزایش تعداد تولیدکنندگان در حوزه لنت به‌افزایش مصرف ورق گرم منجر شده است. تقاضا برای ورق گرم افزایش یافته و هر تغییری درسطح عرضه از سوی فولاد مبارکه سبب افزایش قیمت این محصول خواهد شد. طی هفته‌های اخیر قیمت ورق گرم روند افزایشی داشته و به‌دلیل کاهش عرضه، بازار با تلاطم شدیدی مواجه شده است. موردی که روی کار بسیاری از قطعه‌سازان از جمله تولیدکنندگان لنت‌ترمز تاثیر گذاشته است.

درهمین زمینه مسعود حسن‌پور، دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور گفت: «همان‌طور که فولاد مبارکه پیش از این اعلام کرده بود، این شرکت اقدام به‌اورهال خط‌تولید خود کرد. این مساله سبب کاهش عرضه ورق گرم و به تبع آن ایجاد تب و تاب خاصی در بازار شد.»

وی افزود: «کاهش عرضه ورق گرم بسیاری از قطعه‌سازان کشور را دچار مشکل کرده است. وقتی هم کالایی در کشور کمیاب می‌شود، طبیعی است که قیمت آن افزایش یابد.» حسن‌پور درادامه تاکید کرد: «قیمت مواداولیه به‌طور کلی در تلاطم است. از جمله ورق فولادی. علت آن هم بحث تورم و همچنین نزدیک شدن به‌روز‌های پایانی سال است. مورد دیگر نیز بحث کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان است.» وی درخصوص این‌که آیا کاهش عرضه سبب خوابیدن خطوط تولید یا کاهش ظرفیت تولید لنت‌سازان شده یا خیر؟ تصریح کرد: «نمی‌توان گفت که خطوط تولید متوقف شده است. اما هزینه‌ها و قیمت افزایش یافته است. بسیاری گلایه دارند که با این قیمت مواداولیه اصولا تولید دیگر صرفه ندارد. تولیدکنندگان درحال تولید هستند؛ اما وقتی قیمت افزایش می‌یابد، بازار نیز تمایلی به‌خرید ندارد.»

دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور افزود: «متناسب با رشد بهای هر نهاده تولید، قیمت تمام‌شده محصول نیز افزایش می‌یابد. بر این اساس رشد بهای ورق در قیمت تمام‌شده لنت‌ترمز تاثیر دارد و سبب افزایش قیمت محصول نهایی می‌شود.»

منبع: اخبار خودرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده