تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۶
بازدید: ۶۹
کد خبر: ۲۹۲۱۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان هرمزگان خبر داد:

رشد تولید در استان ۱۱ درصد افزایش داشته است/ رتبه دوم استان در تعداد پروژه‌های فعال

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان هرمزگان با اشاره به رشد ۱۱ درصدی تولید در این استان، اعلام کرد که تولیدات صنعتی و معدنی استان به ۲۱ میلیون تن رسیده است.

به گزارش می‌متالز، «خلیل قاسمی» مدیرکل صمت استان هرمزگان ضمن قدردانی از تولیدکنندگان این استان، ضمن بیان مطلب فوق افزود: طی ۱۰ ماه نخست سال‌جاری و نسبت به سال گذشته، رشد تولید استان ۱۱ درصد افزایش داشته است، یعنی عدد ۱۸ میلیون تن تولیدات صنعتی و معدنی استان، امروز به ۲۱ میلیون تن رسیده است.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز به همین شکل در شش ماهه اول، رشد سرمایه‌گذاری خوبی داشتیم به‌طوری‌که رتبه اول کشوری را کسب کردیم، همچنین به لحاظ تعداد پروژه‌های فعال در سطح کشور هم رتبه دوم را در ۱۰ ماهه نخست امسال بدست آوردیم.

مدیرکل صمت استان هرمزگان اضافه کرد: به لحاظ زیرساختی، در حوزه معادن، جاده‌های دسترسی و همچنین دسترسی به برق از اولویت‌هایی بود که سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته است. در حوزه جاده‌سازی بیش از ۵۰ میلیارد تومان پروژه فعال سازمان صمت است. در حوزه برق نیز امسال پروژه‌های جدید برق رسانی به معادن انجام شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: حوزه اکتشاف هم دیگر برنامه‌ای بود که در سال ۱۴۰۰ برای توسعه معادن استان شروع شد. در این زمینه نیز تا به امروز رشد قابل توجهی داشتیم که برای بسته‌های سرمایه‌گذاری، مزایده برگزار شده که ۲۱۳ مزایده در مرحله اول انجام شده و ۵ بسته معدنی هم مرحله دوم سرمایه‌گذاری بوده است.

قاسمی افزود: در سال جاری و برای نخستین مرتبه، آهن مگنتیک با ظرفیت بیش از ۵۰ میلیون تن در مرحله اول شناسایی شد، شناسایی سیلیس به عنوان ماده معدنی برای تامین مواد اولیه شهر صنعتی شیشه هدف دوم بود.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: به‌منظور تامین سیمان و صادرات محصولات سیمانی، کارخانه دوم سیمان استان در این بسته سرمایه‌گذاری برای تامین مواد اولیه و سرمایه‌گذاری از اهم پروژه‌ها و فعالیت‌ها است.

مدیرکل صمت استان هرمزگان همچنین یادآور شد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال نوآوری و شکوفایی و دانش‌بنیان نامگذاری شد، برای محصولات دانش‌بنیان هم کار‌های مشترک در استان با کمک دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری شروع شده است.

وی اضافه کرد: در ماه گذشته، اکوسیستم نوآوری را در قالب یک نمایشگاه تخصصی با کمک پارک علم و فناوری استان برگزار کردیم که امیداوری تاثیرات مثبتی در حوزه تولید برای استان به‌همراه داشته باشد.

قاسمی همچنین گفت: در دهه فجر امسال پروژه‌های خوبی در سه بخش زیرساختی، واحد‌های افتتاحی و آغاز عملیات عمرانی افتتاح شد که در مجموع در بخش صنعت معدن و تجارت ۶۶ پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۳۹ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۲۷۰۰ نفر، در استان هرمزگان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده