تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۹۴۳۲۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استخراج بیش از ۲۰ میلیون تنی سنگ آهن در معادن سنگان خواف

‌می‌متالز - رئیس هیات اجرایی مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: میزان استخراج سنگ آهن در مجتمع سنگان در ۱۱ ماهه امسال به ۲۰ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۹۶ تن رسید.

به گزارش می‌متالز، محمد گل محمدی مدیر مجتمع و رئیس هیات اجرایی مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: این مجتمع در مدت یاد شده ۴۵ میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۴۲ تن باطله برداری داشته است.

او افزود:مجتمع سنگ آهن سنگان خواف سال ۱۳۹۸، آگهی فراخوان عملیات بهره برداری، استخراج و باطله برداری سنگ آهن را در دو گروه الف (ناحیه مرکزی و بخشی از ناحیه غربی) و ب (ناحیه غربی) به فراخوان گذاشت که شامل دو مناقصه عمومی یک مرحله‌ای به همراه ارزیابی کیفی بود.

رئیس هیات اجرایی مجتمع سنگ آهن سنگان خواف ادامه داد: مجتمع سنگ آهن سنگان از زیرمجموعه‌های ایمیدرو محسوب می‌شود که در منطقه خواف استان خراسان رضوی واقع شده است و بخش قابل توجهی از خوراک زنجیره فولاد را برعهده دارد.

گل محمدی بیان کرد: دسترسی به محل کانسار‌های سنگ‌آهن سنگان از ۲ مسیر آسفالته مشهد، تربت‌حیدریه، خواف، سنگان و مشهد، فریمان، تربت‌جام، تایباد و سنگان امکان پذیر است و معادن سنگ آهن در ۱۸ کیلومتری سنگان از طریق جاده اختصاصی آسفالته با سنگان، خواف و تایباد در ارتباط است و خط آهن سراسری که از تربت‌حیدریه به سوی هرات در افغانستان در حال احداث است از جنوب سایت معدن سنگان عبور می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده