به گزارش میمتالز، بر اساس اعلام شرکت متروی تهران، با توجه به افزایش معنادار هزینههای ساخت مترو و تامین ناوگان حملونقلی موردنیاز، با تکیه بر روشهای مرسوم قبلی نمیتوان به اهداف ترسیمشده در برنامههای توسعهای آن هم در زمان مقرر دست یافت، بنابراین باید از طرق دیگری موضوع تامین منابع مالی مطمئن و قابل اتکا دنبال شود. یکی از مهمترین این روشها که مورد تاکید مدیران شهری نیز قرار دارد، توسعه مبتنی بر حملونقل عمومی یا همان روش TOD است. در واقع هزینههای توسعه شبکه خطوط مترو را باید از درون خود پروژهها استخراج کرد تا بتوان برنامه زمانبندی مطمئنی برای دستیابی به اهداف ترسیم شده در این زمینه تنظیم کرد. این در حالی است که بر اساس اعلام مسوولان شرکت متروی تهران، در کنار این راهکار اساسی، باید از ظرفیتها و توانمندیهای شرکتهای فعال در صنعت ساختوسازهای عمرانی، خصوصا بخش خصوصی هم بهره برد؛ البته قاعدتا ترغیب این بخش از فعالان صنعتی، ارائه پیشنهادهای قابل قبول برای بازگشت به موقع و مطمئن سرمایه آنهاست. یعنی ایجاد جذابیتهای سرمایهگذاری برای شکلگیری یک رابطه کاری برد-برد.
منبع: دنیای اقتصاد